Forum oparte o sagę Harry Potter J. K. Rowling
 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematuShare
 

 Magia powszechna

Go down 
AutorWiadomość
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 126
Join date : 27/09/2019

Magia powszechna Empty
PisanieTemat: Magia powszechna   Magia powszechna EmptyNie Lut 11, 2024 4:42 pm




DZIAŁANIE ZAKLĘĆ















ZASADY OGÓLNE
Zaklęcia powszechne służą głównie ułatwieniu sobie codziennych czynności i odciążaniu przy zajęciach wymagających czasu.
Ilość obiektów mogących zostać objętych jednym rzuconym zaklęciem jest zależna od biegłości maga, im lepsze umiejętności w danej dziedzinie tym większa łatwość w hurtowym animizowaniu obiektów np. sprzętów kuchennych.
Część zaklęć, zwłaszcza z kategorii "przywołujące" wymaga użycia pokładów własnej wyobraźni i pozwala tworzyć proste obiekty i przedmioty o szerokim wachlarzu wizualnym zależnym od wizji maga.
Obiekty przywołane i wytworzone za pomocą magii z reguły są mniej trwałe od rzeczywistych odpowiedników, ponieważ stanowią tylko imitację obiektów, opierając się głównie na odtworzeniu ich powierzchownych właściwości jak kolor, kształt itp.
Zaklęcia polegające na wykonaniu jakiejś konkretnej czynności zazwyczaj ulegają zakończeniu wraz z wykonaniem zadania np. pokrojenie warzyw i nie wymagają podtrzymywania skupienia u maga.











MARGINES BŁĘDUEFEKT
poziom postaci = poziom zaklęciaosłabione działanie o 50%
poziom postaci < poziom zaklęciazaklęcie chybia lub powoduje rykoszet (rzut kostką lub MG)










CZYNNIKEFEKT
nakładanie się kilku zaklęćpróg każdego kolejnego zaklęcia zwiększa się o:
+3 dla z. podst.
+4 dla z. zaaw.
+5 dla z. spec.
+6 dla z. mistrz.
zaklęcia odbite lub rykoszetskuteczność spada do 50%













TYP ZAKLĘCIANA CO ODDZIAŁUJE
z. gospodarczepozwalają na wysłużenie się magią w obowiązkach domowych, użytkowaniu wszelkiego sprzętu i przedmiotów
z. użytkowegłównie użytku osobistego, służą ułatwianiu codziennych czynności czy nanoszeniu poprawek na użytkowanych przedmiotach
z. translokacyjneumożliwiają przenoszenie, przestawianie i zmianę położenia obiektów
z. przywołującepozwalają na wyczarowanie z różdżki obiektów zgodnie z wolą maga, które właściwościami imitują prawdziwe przedmioty czy stworzenia







SKUTECZNOŚĆ ZAKLĘĆ
Tabela wskazuje największą (i uśrednioną) skuteczność zaklęcia, która może ulec zmianie pod wpływem różnych czynników.










CZYNNIKEFEKT
uszkodzenia mechanicznepowoduje degradacje "przywołanych" obiektów
fizyczny dotyk zanimizowanych obiektówdla bezpieczeństwa zaklęcia ulegają przerwaniu np. nóż przestaje kroić
warunki atmosferycznedeszcze, wichury, gorąco i mróz skracają działanie zaklęć przywołujących o 50%













SYMBOLZNACZENIE
z. użytkowe
z. gospodarcze
z. translokacyjne
z. przywołujące
















POZIOM POSTACIZASIĘGCZAS TRWANIAILOŚĆ NARAZ
Podstawowy✺✦10 m
✷⍟5 m
✺1 h
✷10 min
✦7 min
⍟5 min
5 obiektów
Zaawansowany✺✦15 m
✷⍟10 m
✺2 h
✷20 min
✦10 min
⍟7 min
10 obiektów
Specjalistyczny✺✦20 m
✷⍟15 m
✺3 h
✷1 h
✦15 min
⍟10 min
15 obiektów
Mistrzowski✺✦✷25 m
⍟20 m
✺5 h
✷3 h
✦25 min
⍟15 min
20 obiektów
Wirtuozeria✺✦✷40 m
⍟30 m
✺8 h
✷6 h
✦1 h
⍟30 min
30 obiektów


Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Sob Lut 17, 2024 12:50 pm, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 126
Join date : 27/09/2019

Magia powszechna Empty
PisanieTemat: Re: Magia powszechna   Magia powszechna EmptyWto Lut 13, 2024 9:04 pm




PODSTAWOWE









Accio
Przywołuje wskazany przedmiot do rąk rzucającego zaklęcie.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
5/10/3+poziom I | Incydentalne








Alohomora
Otwiera zamki i zasuwy bez potrzeby użycia klucza.
zamki i zasuwy | z. użytkowe
4/10/3+poziom I | Stałe








Asterisco
Tworzy zimne ognie na końcu różdżki.
materializacja | z. przywołujące
6/10/- | Tymczasowe








Barcis
Odsuwa przedmiot bądź obiekt od rzucającego.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
6/10/4+poziom I | Incydentalne








Carnifico
Wyżyma wskazaną tkaninę, nie uszkadzając jej.
tkaniny dowolnych rozmiarów | z. gospodarcze
6/12/4+poziom I | Incydentalne








Chłoszczyść
Czyści proste zabrudzenia. Użyte na osobie sprawia, że z jej ust wydobywają się mydlane bańki.
obiekty nieożywione dowolnych rozmiarów | z. gospodarcze
4/10/4+poziom I | Stałe








Cistem Aperio
Otwiera wieka kufrów, pudeł i pojemników, zamkniętych w sposób wyłącznie niemagiczny.
kufry, pudła i pojemniki | z. użytkowe
6/10/4+poziom I | Stałe








Colloportus
Zamyka okna i drzwi na fizyczne zasuwki lub zamki.
okna i drzwi | z. użytkowe
4/10/3+poziom I | Stałe








Crispico
Zmienia wskazane pismo na bardziej dekoracyjne.
teksty pisane | z. użytkowe
4/10/3+poziom I | Stałe








Ducis
Przysuwa przedmiot bądź obiekt w stronę rzucającego.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
5/10/4+poziom I | Incydentalne








Effingo
Równa przedmioty do wyznaczonych granic np. kartki w stercie, serwetki do krawędzi stołu.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
4/10/3+poziom I | Stałe








Emendo Machinatio
Dokręca poluzowane części przedmiotu lub urządzenia.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. gospodarcze
6/10/4+poziom I | Incydentalne








Erado
Ściera wskazany przedmiot lub roślinę na pył. Nie działa na organizmy żywe.
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów, rośliny | z. gospodarcze
6/12/5+poziom I | Incydentalne








Fasciculo
Komponuje bukiet lub wieniec według zamysłu rzucającego, splatając go ze wskazanych roślin.
rośliny | z. gospodarcze
4/10/4+poziom I | Stałe








Finite
Kończy działanie innych zaklęć, bez usuwania ich skutków.
--- | z. użytkowe
4/10/5+poziom I | Stałe








Flabello
Z różdżki wydobywają się słabe fale powietrza, na wzór wachlowania.
materializacja | z. przywołujące
4/10/- | Tymczasowe








Flagrate
Tworzy w powietrzu świetliste linie, z których można tworzyć napisy. Efekt utrzymuje się w powietrzu.
materializacja | z. przywołujące
5/12/5+poziom I | Ciągłe








Fortuna
Losowo przekręca mechanizmy zamków szyfrujących.
zamki szyfrujące | z. gospodarcze
5/10/4+poziom I | Incydentalne








Fragminis
Porcjuje wskazany obiekt lub płyn według kryterium na równe części np. 2 kawałki (duo).
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów | z. translokacyjne
8/12/5+poziom I | Incydentalne








Hamisupra
Odwiesza przedmiot na pobliskie, wystające elementy np. wieszak, gwóźdź, gałązka.
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów | z. translokacyjne
4/10/4+poziom I | Stałe








Lumos
Sprawia, że różdżka emituje światło o mocy przeciętnej żarówki.
materializacja | z. przywołujące
4/10/- | Tymczasowe








Micomano
Wystrzeliwuje z różdżki deszcz brokatu lub confetti zgodnie z zamysłem rzucającego czar.
materializacja | z. przywołujące
5/12/- | Incydentalne








Nox
Gasi światło emitowane z różdżki za pomocą zaklęć Lumos.
--- | z. przywołujące
4/10/- | Stałe








Oblides
Wyciska zawartość tubek, pojemników itp.
tuby, pojemniki | z. gospodarcze
5/10/4+poziom I | Incydentalne








Opacus Oculus
Przyciemnia szkła okularów.
okulary | z. użytkowe
6/12/4+poziom I | Stałe








Orchideous
Wystrzeliwuje pęk kwiatów z końca różdżki.
materializacja | z. przywołujące
8/12/- | Incydentalne








Patefacio
Otwiera butelki, słoiki i zawory.
pojemniki i pokrętła | z. gospodarcze
5/10/3+poziom I | Stałe








Rastello
Zagarnia wskazane przedmioty/substancje/elementy na stertę.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
6/12/5+poziom I | Incydentalne








Redimio
Skręca lub nawija przedmioty np. sznur na szpulkę, papier na rolkę.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. gospodarcze
6/12/4+poziom I | Incydentalne








Sapobulla
Z końca różdżki wydobywają się kolorowe bańki mydlane.
materializacja | z. przywołujące
5/12/- | Tymczasowe








Sedeo
Wprawia wskazany obiekt w ruch wirowy dookoła własnej osi.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
6/12/5+poziom I | Incydentalne








Serpentinus
Wystrzeliwuje z różdżki kolorowe serpentyny zgodnie z zamysłem rzucającego czar.
materializacja | z. przywołujące
6/12/- | Incydentalne








Spumavero
Spienia wskazaną ciecz, np. mleko, mydliny w wannie.
ciecze | z. gospodarcze
8/12/5+poziom I | Incydentalne








Tessera (słowo)
Otwiera książkę/dokumenty na wskazanym haśle.
książki i dokumenty | z. użytkowe
5/10/3+poziom I | Stałe








Tremori
Powoduje nieznaczne drżenie celu.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. użytkowe
5/10/4+poziom I | Ciągłe








Turrirecta
Ustawia przedmioty jeden na drugim.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
8/12/5+poziom I | Stałe








Wingardium Leviosa
Umożliwia lewitację wskazanego przedmiotu na niewielkie wysokości.
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów | z. translokacyjne
4/10/- | Tymczasowe



Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Sob Lut 17, 2024 4:13 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 126
Join date : 27/09/2019

Magia powszechna Empty
PisanieTemat: Re: Magia powszechna   Magia powszechna EmptyWto Lut 13, 2024 10:15 pm




ZAAWANSOWANE









Abrupero
Rozdziela zawartość od łupinek, dryluje pestki z owoców.
orzechy i owoce | z. gospodarcze
12/15/7+poziom II | Ciągłe








Amarulento
Zaostrza wskazany przedmiot np. nóż, ołówek, palik.
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów | z. użytkowe
12/15/6+poziom II | Stałe








Angustis
Szczelnie plombuje wskazany pojemnik.
pojemniki | z. gospodarcze
12/15/6+poziom II | Stałe








Arcto
Szczelnie zakręca słoiki, pojemniki i zawory.
pojemniki i pokrętła | z. gospodarcze
11/15/6+poziom II | Stałe








Area Novus
Skrobie wskazaną powierzchnię do czysta, np. ze starej farby, kory, plakatów itp.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. gospodarcze
14/17/7+poziom II | Ciągłe








Axicias
Tworzy energetyczne nożyczki na końcu różdżki.
materializacja | z. przywołujące
12/15/- | Tymczasowe








Caldo Ampulla
Otacza płyn lub jedzenie ciepłą kopułką na wzór termosu.
pożywienie i ciecze | z. gospodarcze
14/17/7+poziom II | Prologowane








Cerno
Zaklęcie rozkładające, np. meble (kanapę).
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
11/15/7+poziom II | Incydentalne








Cistella
Wyczarowuje szczelne pudełko lub pojemnik zgodnie z zamysłem rzucającego czar.
materializacja | z. przywołujące
14/18/8+poziom II | Stałe








Claudo
Zapina wszelkie zamki, guziki i sprzączki w ubraniu.
ubrania i elementy garderoby | z. użytkowe
11/15/6+poziom II | Incydentalne








Corusco Materia
Trafione obiekty lewitują swobodnie po pomieszczeniu.
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów | z. translokacyjne
14/17/8+poziom II | Prologowane








Crusta Educo
Skrobie lub obiera wskazane warzywa i owoce, według zamysłu rzucającego.
warzywa i owoce | z. gospodarcze
14/17/7+poziom II | Ciągłe








Depasco
Wyrywa wskazany przedmiot np. trawę.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
17/20/8+poziom II | Incydentalne








Eminentis
Wyczarowuje migoczące światełka unoszące się w powietrzu.
materializacja | z. przywołujące
14/18/8+poziom II | Ciągłe








Erecto
Prostuje i rozkłada przedmioty, np. namiot.
obiekty nieożywione dowolnych rozmiarów | z. użytkowe
11/15/7+poziom II | Incydentalne








Feliscalco
W miejscu trafienia odczuwa się udeptywanie kocich łapek. Używane jako zamiennik masażu, także na sobie.
ludzie i istoty magiczne | z. przywołujące
16/20/8+poziom II | Ciągłe








Flexura Charta
Składa wskazany papier w origami według pomysłu rzucającego czar.
papiery | z. użytkowe
11/15/6+poziom II | Incydentalne








Galerus
Wyczarowuje fantazyjne nakrycie głowy u osoby trafionej zaklęciem.
ludzie i istoty magiczne | z. przywołujące
16/22/8+poziom II | Stałe








Glossapila
Wyczarowuje kulę dyskotekową, która samoistnie się obraca.
materializacja | z. przywołujące
15/20/8+poziom II | Stałe








Habilis Vestis
Dopasowuje ubranie do noszącego - zależnie od potrzeby powiększa je lub zmniejsza.
ubrania | z. użytkowe
11/15/6+poziom II | Stałe








Imagoratus
Utrwala rysunki i grafiki przed ścieraniem.
rysunki i grafiki | z. użytkowe
18/24/7+poziom II | Stałe








Infraparietis
Rozstawia przedmioty pod ściany i/lub mury.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
12/15/8+poziom II | Incydentalne








Liber Conectis
Zszywa ze sobą wskazany plik papierów na wzór książki.
papiery | z. użytkowe
14/20/8+poziom II | Incydentalne








Locomotor
Pozwala przenosić przedmioty/obiekty z miejsca na miejsce za pomocą lewitacji.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
11/15/7+poziom II | Tymczasowe








Loculus
Wyczarowuje kieszeń w ubraniu.
ubrania | z. przywołujące
11/15/7+poziom II | Stałe








Lumos Solem
Sprawia, że różdżka emituje światło o mocy reflektora. Może działać oślepiająco.
materializacja | z. przywołujące
14/17/7+poziom II | Tymczasowe








Micuero
Poleruje wskazany przedmiot nadając mu połysk.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. gospodarcze
11/15/6+poziom II | Stałe








Necto
Układa wstęgi, sznury i girlandy, montuje je w fantazyjne dekoracje według zamysłu rzucającego.
sznury, liny, wstążki, girlandy | z. gospodarcze
12/15/7+poziom II | Incydentalne








Nola Hora
Rzucone na garnek lub kocioł zapobiega kipieniu gotowego wywaru.
garnki i kotły | z. gospodarcze
14/18/7+poziom II | Ciągłe








Parmula
Pozwala na szybkie zawiązanie elementów ubioru np. sznurówek, krawata, wstążki na włosach.
elementy garderoby | z. użytkowe
11/15/6+poziom II | Incydentalne








Pendo
Zatrzymuje obiekt w powietrzu, trafiony przedmiot zawisa we wskazanym miejscu.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
16/20/7+poziom II | Prologowane








Perturbatus
Wiąże wskazane sznury, liny czy wstążki w fantazyjne węzły według zamysłu rzucającego czar.
sznury, liny i wstążki | z. użytkowe
15/18/7+poziom II | Incydentalne








Plectopilo
Zaplata włosy, brody, grzywy według zamysłu rzucającego czar.
włosy | z. użytkowe
11/15/6+poziom II | Incydentalne








Poliveras
Powleka obiekty chwilową warstwą ciepła, która prasuje zagniecenia tkanin, papieru itp.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. gospodarcze
15/18/7+poziom II | Tymczasowe








Reparo
Naprawia proste uszkodzenia fizyczne przedmiotów np. pęknięcia.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. gospodarcze
11/15/8+poziom II | Stałe








Repetis
Odstawia/odkłada obiekt lub przedmiot na jego poprzednie, ostatnie miejsce.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
15/20/7+poziom II | Stałe








Riscoplenorum
Pakuje wskazane przedmioty do najbliższego pojemnika bądź innego kontenera.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
14/17/7+poziom II | Incydentalne








Scabellum
Wyczarowuje stołek według zamysłu rzucającego czar.
materializacja | z. przywołujące
18/25/8+poziom II | Stałe








Separo
Zaklęcie segregujące przedmioty według wskazanego kryterium np. wielkość.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
14/17/7+poziom II | Incydentalne








Sigillo Sequentia
Podbija pieczątką wskazane papiery.
papiery | z. użytkowe
11/15/7+poziom II | Incydentalne








Signo Privati
Przepisuje wskazany tekst charakterem pisma rzucającego czar.
teksty pisane | z. użytkowe
14/17/6+poziom II | Incydentalne








Tergeo
Usuwa ze wskazanej powierzchni zabrudzenia niemagicznego pochodzenia np. kurz, plamy po napoju.
obiekty nieożywione dowolnych rozmiarów | z. gospodarcze
15/22/7+poziom II | Stałe








Vaso Decora
Pakuje wskazany przedmiot w ozdobny papier i wstążkę zgodnie z zamysłem rzucającego czar.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. przywołujące
15/20/7+poziom II | Stałe








Zaklęcie Błękitnego Ognia
Tworzy małe, błękitne płomyki, którymi można się ogrzać bez ryzyka poprzenia bądź podpalenia.
materializacja | z. przywołujące
-/15/8+ poziom II | Ciągłe



Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Sob Lut 17, 2024 4:34 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 126
Join date : 27/09/2019

Magia powszechna Empty
PisanieTemat: Re: Magia powszechna   Magia powszechna EmptySro Lut 14, 2024 7:48 pm




SPECJALISTYCZNE









Acroamati
Nagłaśnia gramofony i instrumenty.
instrumenty i grafomofony | z. gospodarcze
24/27/9+poziom III | Prologowane








Actuavisti
Uruchamia mechanizmy z napędem i nakręca proste mechanizmy, np. zegarki.
proste mechanizmy | z. gospodarcze
25/28/10+poziom III | Incydentalne








Adiutaveris
Odkłada wskazane dokumenty do teczek pod nazwę, sygnaturę bądź inne oznaczenie na papierach.
papiery | z. translokacyjne
22/25/10+poziom III | Stałe








Afflato
Powoduje przepływ powietrza w pomieszczeniu, przydatne przy zadymieniu lub powszechnie określanym "zaduchu".
pomieszczenia | z. gospodarcze
25/28/11+poziom III | Prologowane








Avis
Wyczarowuje z różdżki kilka małych ptaszków, według zamysłu rzucającego czar.
materializacja | z. przywołujące
22/25/- | Ciągłe








Circuralis
Zapętla w czasie jedną, prostą czynność np. fontannę z ponczem.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. gospodarcze
25/27/11+poziom III | Prologowane








Contio
Składa proste konstrukcje do kompletnej wersji np. meble.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
25/28/10+poziom III | Stałe








Contraho Picturis
Oczyszcza wskazaną powierzchnię z napisów, obrazków, wszelkich bazgrołów.
obiekty nieożywione dowolnych rozmiarów | z. gospodarcze
20/22/10+poziom III | Stałe








Curto Cubus/Favus/Cincturis
Zaczarowuje nóż do siekania w kostkę, plasterki lub paski według zamysłu rzucającego.
noże i tasaki | z. gospodarcze
22/24/10+poziom III | Ciągłe








Decora
Wyczarowuje proste dekoracje zgodnie z zamysłem rzucającego - wstążki, figurki, podkładki itp.
materializacja | z. przywołujące
24/27/12+poziom III | Stałe








Defigo
Rzucone na przedmiot zabezpieczenia go przed prostymi czynnikami zewnętrznymi i uszkodzeniami mechanicznymi.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. gospodarcze
25/28/12+poziom III | Ciągłe








Extrico
Rozplątuje supły, nawet mocne i skomplikowane.
sznury, liny, wstążki | z. gospodarcze
22/24/9+poziom III | Incydentalne








Fricaro
Intensywnie wciera wskazaną substancję w wybraną powierzchnię np. pastę do polerowania.
substancje nieorganiczne i roślinne | z. gospodarcze
20/24/9+poziom III | Ciągłe








Frustraris
Naciąga wszelkie płachty do ich granic np. membrany bębnów, żagle, płótna, narzuty.
płachty dowolnych rozmiarów | z. gospodarcze
22/26/10+poziom III | Incydentalne








Gradisordes
Wyczarowuje losowo pojawiające się zabrudzenia na dowolnych powierzchniach.
obiekty nieożywione dowolnych rozmiarów | z. przywołujące
25/27/12+poziom III | Prologowane








Hauris
Wydziela konkretne elementy/składniki z mieszaniny (tylko ciała stałe).
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów | z. translokacyjne
24/27/11+poziom III | Incydentalne








Imperium Symphonia
Wskazany instrument zaczyna grać proste melodie. Bardziej zaawansowane melodie wymagają umiejętności muzycznych od rzucającego czar.
instrumenty muzyczne | z. użytkowe
26/30/12+poziom III | Ciągłe








Infusio
Miesza wywar lub ciecz we wskazanym naczyniu bez użycia chochli czy łyżki. W wybranym kierunku i ilość razy zgodnie z wolą rzucającego zaklęcie.
garnki i kotły | z. użytkowe
22/24/10+poziom III | Prologowane








Mibiliarbus
Pozwala manewrować przedmiotem/obiektem za pomocą różdżki - przesuwać, obracać, podnosić itd.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
20/24/10+poziom III | Tymczasowe








Muscipula
Tworzy prostą pułapkę zapadkową, np. na myszy.
materializacja | z. przywołujące
24/28/11+poziom III | Stałe








Nodus Gordius
Wiąże trwały, mocny supeł na wskazanym sznurze, nici, itp.
sznury, liny, wstążki | z. gospodarcze
18/20/9+poziom III | Incydentalne








Novacula
Tworzy energetyczne ostrze na końcu różdżki umożliwiając używanie jej jak brzytwy. Nie powoduje zacięć na skórze, ostrze działa wyłącznie na zarost.
materializacja | z. przywołujące
20/22/- | Ciągłe








Operire
Równomiernie rozprowadza wskazaną substancję na wybranej powierzchni, np. farbę po ścianie.
substancje nieorganiczne i roślinne | z. gospodarcze
24/26/11+poziom III | Ciągłe








Papilio Classis
Wyczarowuje z różdżki stadko ozdobnych motyli zgodnie z zamysłem rzucającego czar.
materializacja | z. przywołujące
25/27/- | Ciągłe








Petale Imbris
Wyczarowuje wirujące w powietrzu polne kwiatki lub płatki kwiatów zgodnie z zamysłem rzucającego czar.
materializacja | z. przywołujące
25/27/12+poziom III | Prologowane








Prehendis
Pozwala chwycić obiekt bez bezpośredniego dotykania go.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
18/22/10+poziom III | Tymczasowe








Pressero
Kompresuje przedmioty w maksymalny, możliwy sposób - składa lub zgniata do najmniejszej formy.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
20/24/10+poziom III | Prologowane








Prospectum Nexus
Pozwala na przekazanie krótkiego komunikatu w postaci myśli lub obrazu osobie trafionej zaklęciem.
ludzie i istoty magiczne | z. użytkowe
27/30/12+poziom III | Incydentalne








Purgamento
Segreguje wskazane odpady na podstawie ich składu - plastik, papier itd.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
25/28/10+poziom III | Stałe








Restirota
Wyczarowuje energetyczne lasso na końcu różdżki.
materializacja | z. przywołujące
25/30/- | Tymczasowe








Sertis Viridis
Wyczarowuje sztuczną girlandę lub wieniec zgodnie z zamysłem rzucającego czar.
materializacja | z. przywołujące
25/30/12+poziom III | Stałe








Sonitus
Wzmacnia siłę głosu.
ludzie i istoty magiczne | z. użytkowe
18/24/11+poziom III | Ciągłe








Spuero Medium
Zaczarowuje pojemnik tak, żeby wypluwał całą swoją zawartość w chaotyczny sposób.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. użytkowe
24/26/11+poziom III | Prologowane








Tabellarius
Pakuje wskazane dokumenty do kopert pod nazwę, sygnaturę bądź inne oznaczenie na papierach.
papiery | z. translokacyjne
20/24/11+poziom III | Incydentalne








Tacebis
Osłabia siłę głosu.
ludzie i istoty magiczne | z. użytkowe
18/24/11+poziom III | Ciągłe








Umbrelio
Wyczarowuje z końca różdżki niewidzialny parasol.
materializacja | z. przywołujące
18/22/- | Tymczasowe








Vexillo
Wyczarowuje transparent zgodnie z zamysłem rzucającego czar.
materializacja | z. przywołujące
25/28/11+poziom III | Stałe








Wskaż mi (Zaklęcie Czterech Stron Świata)
Różdżka wskazuje kierunek w którym należy podążać, żeby dotrzeć do wybranego miejsca.
--- | z. użytkowe
18/22/- | Incydentalne



Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Sob Lut 17, 2024 4:46 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 126
Join date : 27/09/2019

Magia powszechna Empty
PisanieTemat: Re: Magia powszechna   Magia powszechna EmptySro Lut 14, 2024 8:11 pm




MISTRZOWSKIE









Actio Spectare
Przyciąga uwagę pobliskich osób we wskazanym kierunku - np. sceny, mikrofonu, przedmiotu w sklepie.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. użytkowe
30/35/14+poziom IV | Prologowane








Baculo
Tworzy mechanizm przypominający wędkę na końcu różdżki.
materializacja | z. przywołujące
35/38/- | Tymczasowe








Capita Canto
Sprawia, że trafiona osoba słyszy w głowie wybraną przez rzucającego piosenkę. Można je rzucać na samego siebie.
ludzie i istoty magiczne | z. użytkowe
35/38/15+poziom IV | Prologowane








Catervis
Formuje pozostałe przedmioty według wzoru, nie zmieniając ich właściwości.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
27/32/13+poziom IV | Prologowane








Claustro
Tworzy małą barierę z hasłem, np. zasuwkę, skobel.
materializacja | z. przywołujące
26/30/15+poziom IV | Stałe








Evanesco
Odsyła wskazany przedmiot/obiekt w niebyt. Nie można go przywrócić na miejsce.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
38/42/15+poziom IV | Stałe








Feraretis
Wyczarowuje na końcu różdżki energetyczną siatkę w którą można chwytać zarówno mniejsze przedmioty jak i małe stworzenia.
materializacja | z. przywołujące
28/35/- | Tymczasowe








Ferramenta
Wyczarowuje ujednoliconą, kompletną zastawę stołową według zamysłu rzucającego czar.
materializacja | z. przywołujące
27/30/15+poziom IV | Stałe








Harmonia Nectere Passus
Umożliwia przenoszenie przedmiotów i istot żywych pomiędzy połączonymi Szafkami Zniknięć.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
40/45/15+poziom IV | Prologowane








Innaminitus Conjurus
Ożywia zdjęcia i plakaty.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. użytkowe
30/34/13+poziom IV | Ciągłe








Ipsolabores
Wskazany przedmiot wykonuje prostą czynność do której został stworzony, np. miotła zamiata, gąbka szoruje patelnię, aż do ukończenia czynności.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. gospodarcze
25/27/13+poziom IV | Prologowane








Itervallo
Rzucone na ręce lub stopy powleka je warstwą przyczepnej energii, która umożliwia wspinaczkę nawet po zupełnie gładkich powierzchniach.
ludzie i istoty magiczne | z. przywołujące
30/35/14+poziom IV | Ciągłe








Lumos Maxima
Wyrzuca z różdżki kulę światła zdolną rozświetlić całe pomieszczenie.
materializacja | z. przywołujące
25/30/- | Ciągłe








Magnus Auditorium
Poprawia nagłośnienie pomieszczenia, sprawia, że ma lepszą akustykę.
pomieszczenia | z. gospodarcze
30/35/13+poziom IV | Prologowane








Obelisco
Stabilizuje wskazany przedmiot bądź obiekt w miejscu, uniemożliwiając jego przenoszenie, w tym również teleportację.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. translokacyjne
35/38/15+poziom IV | Stałe








Oratoris
Przekazuje głos lub dźwięki do przedmiotu z którego niosą się dalej na wzór głośnika.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. gospodarcze
27/32/13+poziom IV | Prologowane








Portus
Zamienia wskazany obiekt w świstoklik.
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów | z. translokacyjne
45/50/15+poziom IV | Prologowane








Renovanda
Odnawia wskazany przedmiot, przywraca mu dawny blask - wygładza, rozjaśnia itp.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. gospodarcze
26/30/13+poziom IV | Stałe








Reparo Magica
Naprawia proste uszkodzenia przedmiotów magicznych lub sprawdza ich działanie.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. gospodarcze
38/42/15+poziom IV | Stałe








Scintilla
Powoduje niewielkie wyładowanie elektryczne zdolne zasilić na kilka minut sprzęt elektroniczny, np. telefon lub telewizor.
sprzęt elektroniczny | z. gospodarcze
32/36/15+poziom IV | Prologowane








Subhumis
We wskazanym meblu, kufrze lub przestrzeni schowka zostaje wydzielone i ukryte drugie dno.
meble, kufry, schowki | z. gospodarcze
26/30/14+poziom IV | Stałe








Themasalis
Zmusza przedmioty do tańca w rytm wybranej muzyki.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. gospodarcze
28/34/14+poziom IV | Prologowane








Translatio Verbis
Tłumaczy wskazany tekst na język wybrany przez rzucającego. Działa tylko na ludzki język.
teksty pisane | z. użytkowe
34/38/14+poziom IV | Stałe








Zaklęcie Trwałego Przylepca
Na stałe przytwierdza do siebie dwa przedmioty/obiekty bądź powierzchnie, np. plakat do ściany.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. translokacyjne
-/35/14+poziom IV | Stałe








Zaklęcie Wieczystej Przysięgi
Wiążące dwóch czarodziejów do dotrzymania przysięgi, pod rygorem śmierci w wypadku jej złamania. Wymaga uczestnictwa osoby trzeciej, która stanowi świadka, zarówno dla odbierającego jak i składającego przysięgę. Proces wymaga złączenia rąk obojga przez osobę świadka.
ludzie i istoty magiczne | z. użytkowe
-/45/- | Stałe








Zaklęcie Wyławiania Wspomnienia
Pozwala na zmaterializowanie swojego konkretnego wspomnienia w postaci srebrzystego płynu, który można przechowywać w naczyniach i szczelnych pudełkach oraz odtwarzać w myślodsiewni w postaci realistycznych wizji z perspektywy trzeciej osoby (obserwatora). Zaklęcia można użyć wyłącznie na sobie, nie działa na osoby trzecie.
ludzie i istoty magiczne | z. użytkowe
-/32/- | Stałe

Powrót do góry Go down
Sponsored content




Magia powszechna Empty
PisanieTemat: Re: Magia powszechna   Magia powszechna Empty

Powrót do góry Go down
 
Magia powszechna
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Magia żywiołów
» Magia transmutacyjna
» Magia medyczna
» Magia defensywna
» Magia ofensywna

Permissions in this forum:Możesz odpowiadać w tematach
Reparo :: Informacja :: Zasady :: Vademecum :: Księga Zaklęć-
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematuSkocz do: