Forum oparte o sagę Harry Potter J. K. Rowling
 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematuShare
 

 Magia żywiołów

Go down 
AutorWiadomość
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 127
Join date : 27/09/2019

Magia żywiołów Empty
PisanieTemat: Magia żywiołów   Magia żywiołów EmptyPon Maj 01, 2023 12:31 pm




DZIAŁANIE ZAKLĘĆ















ZASADY OGÓLNE
Zaklęcia z zakresu magii żywiołów opierają się na wykorzystaniu naturalnych (i zastanych) źródeł lub formułach polegających na przywołaniu danego żywiołu.
Zaklęcia wymagające przekształcenia naturalnych źródeł nie działają w warunkach ich pozbawionych np. magia ziemi w pomieszczeniu ze sztuczną nawierzchnią.
Trawałość zaklęcia jest zależna od cech danego żywiołu. Najbardziej trwałe i statyczne są zaklęcia z zakresu żywiołu ziemi, długotrwałe i płynne z zakresu żywiołu wody, krótkie i dynamiczne z zakresu żywiołu powietrza oraz krótkotrwałe i degradujące obiekty z zakresu żywiołu ognia.
Zmiany zachodzące w wyniku wykorzystywania magii żywiołów są trwałe i wymagają wykorzystania innych zaklęć do usunięcia ich skutków a najczęściej kombinacji kilku. Reparo i Finite nie cofa ich skutków.
Żywioły oddziałują na siebie wzmacniająco lub osłabiająco, zależnie od kombinacji.
Zwalczają się: woda → ogień → ziemia (rośliny)/ziemia (skały) → powietrze (wichry) → woda (mgły)/woda (strumień) → ziemia (gleba)
Wspomagają się: powietrze → woda (fale)/woda (deszcz, strumień) → ziemia (rośliny);
powietrze → ogień











MARGINES BŁĘDUEFEKT
poziom postaci = poziom zaklęciaosłabione działanie o 50%
poziom postaci < poziom zaklęciaefekt utrzymuje się przez minutę












CZYNNIKEFEKT
nakładanie się kilku zaklęćpróg każdego kolejnego zaklęcia zwiększa się o:
+3 dla z. podst.
+4 dla z. zaaw.
+5 dla z. spec.
+6 dla z. mistrz.
kombinacja zaklęć z żywiołem przeciwstawnymzmniejsza skuteczność zaklęć o 50%
kombinacja zaklęć z żywiołem wspomagającymzwiększa skuteczność zaklęć o 25%













TYP ZAKLĘCIANA CO ODDZIAŁUJE
ż. ziemioddziałuje na naturalne rodzaje podłoża, skały i kamienie oraz roślinność, kształtując je i/lub przywołując
ż. wodyoddziałuje na wszelkie zbiorniki, cieki i inne źródła wody/cieczy, oraz/lub przywołuje wodę
ż. powietrzaoddziałuje na atmosferę i jej składniki, w tym temperaturę i ciśnienie, oraz/lub przywołuje wiatr i wiry powietrzne
ż. ogniaoddziałuje na wszelkie źródła ognia i materiały łatwopalne oraz/lub przywołuje płomienie








SKUTECZNOŚĆ ZAKLĘĆ
Tabela wskazuje największą (i uśrednioną) skuteczność zaklęcia, która może ulec zmianie pod wpływem różnych czynników. Dotyczy to głównie zaklęć typu ciągłego, które stopniowo wytracają magię podtrzymującą czar.










CZYNNIKEFEKT
odległość od źródła żywiołu- większa niż 10 m obniża skuteczność zaklęcia o 25%
- większa niż 20 m obniża skuteczność zaklęcia o 50%
oddziaływanie wspomagającego żywiołu w otoczeniuskuteczność zaklęcia wzrasta o 25% (np. ognia przy wietrznej pogodzie)
oddziaływanie przeciwstawnego żywiołu w otoczeniuskuteczność zaklęcia maleje o 25% (np. bariery z ziemi przy rozmokłym terenie)













SYMBOLZNACZENIE
ż. ziemi
ż. wody
ż. powietrza
ż. ognia
















POZIOM POSTACIZASIĘGCZAS TRWANIA
Podstawowy✺✷✦⍟5m✺1h
✷5 min
✦3 min
⍟2 min
Zaawansowany✺✷7m
✦⍟10m
✺2h
✷12 min
✦8 min
⍟5 min
Specjalistyczny✺✷15m
✦⍟20m
✺5h
✷30 min
✦20 min
⍟15 min
Mistrzowski✺✷20m
✦⍟30m
✺12h
✷1h
✦40 min
⍟30 min
Wirtuozeria✺✷30m
✦⍟50m
✺24h
✷3h
✦2h
⍟1h


Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Sob Maj 06, 2023 12:17 pm, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 127
Join date : 27/09/2019

Magia żywiołów Empty
PisanieTemat: Re: Magia żywiołów   Magia żywiołów EmptyPon Maj 01, 2023 10:06 pm




PODSTAWOWE









Aguamenti
Wyczarowuje z różdżki mały strumień wody pitnej.
materializacja | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Algido Aleis
Unosi wskazaną ciecz formując ją w niewielkie kule i zamrażając na wzór gradu. Mogą zostać wykorzystane jako pociski... albo kostki do drinków.
dowolna ciecz lub źródło wody | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Animatesolio
Chwilowo ożywia roślinę, pozwalając jej szybciej zmienić położenie w kierunku światła słonecznego.
rośliny | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Aqua Eructo
Tworzy na końcu różdżki wodny bicz, którego strumień można kontrolować.
materializacja | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Aspergo
Zasypuje obiekt warstwą pyłu i piachu.
materializacja | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Bullire
Szybko rozgrzewa wskazaną ciecz aż do temperatury wrzenia.
dowolna ciecz w zbiorniku max. średnich rozmiarów | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Camino
Rozpala solidny ogień na wzór ogniska w miejscu trafienia.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Crustafluxero
Sprawia, że po wskazanym obiekcie spływa równą taflą woda, którą następnie można zamrozić w postaci przezroczystej skorupy. Jest bardzo śliska.
materializacja | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Crystallo
Wystrzeliwuje z różdżki ostre kryształki lodu, które można posłać w wybranym kierunku.
materializacja | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Decoriflamma
Wyczarowuje dekoracyjne płomienie, które nie trawią przedmiotu a jedynie migają w kolorze wybranym przez rzucającego. Wykorzystywane m.in.do odpalania świeczek urodzinowych.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Effuso Ferventis
Rozgrzewa wskazany przedmiot lub obiekt do jego temperatury topnienia.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Favillis
Tworzy żar na końcu różdżki, którym można odpalić świeczkę bądź papierosa.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Flectere
Uelastycznia pędy i gałęzie pozwalając je ukształtować np. do podpórki bądź bonsai.
rośliny | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Floris
Powoduje rozkwitnięcie rośliny.
rośliny | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Fovere
Wyczarowuje z różdżki strumień ciepłego lub gorącego powietrza, który można wykorzystać np. do wysuszenia odzieży.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Fuderis
Powoduje równomierne rozpryśnięcie cieczy ze wskazanego naczynia na wzór zraszacza.
dowolna ciecz w zbiorniku max. średnich rozmiarów | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Glomeris
Formuje system korzeniowy w zbitą formę, ułatwiającą przesadzenie rośliny.
rośliny | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Herbivicus
Powoduje przyspieszenie rozrostu rośliny.
rośliny | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Humolamis
Powoduje, że ziemia w miejscu trafienia robi się grząska.
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Immobile Herbis
Tymczasowo paraliżuję roślinę.
rośliny | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Prologowane








Incendio
Bezpiecznie odpala wskazane źródło światła, np. świecę, lampę olejną, kominek.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Inflatogelus
Wyczarowuje z różdżki podmuch lodowatego powietrza, zdolny zdmuchnąć żar, ogień, itd. lub chwilowo zmrozić przeciwnika.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Lacarnum Inflamari
Wyczarowuje z różdżki niewielki płomień, który może podpalić jakiś łatwopalny przedmiot.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Nidori
Wyczarowuje z różdżki obłok gorącej pary wodnej.
materializacja | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Oppleo
Wypełnia wskazane zamknięte naczynie lub pojemnik powietrzem.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Sarculo
Wzrusza ziemię przy powierzchni w miejscu trafienia.
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Scintillis
Powierzchnia trafionego obiektu zdaje się płonąć kolorowymi iskrami oraz efektywnie nimi sypie na wzór zimnych ogni.
obiekty nieożywione dowolnych rozmiarów | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Separastrato
Rozdziela warstwy powietrza według zamysłu rzucającego -np. spycha pył/dym do podłoża.
--- | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Specusfontis
Różdżka wskazuje podziemne źródła.
dowolne naturalne podłoże | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Sufflo
Wyczarowuje z różdżki podmuch wiatru, którym można przewrócić osobę, wzbić tuman kurzu, bądź przegnać mgłę czy inne drobiny unoszące się w powietrzu.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Ventimola
Pozwala na rozproszenie dowolnej substancji w otoczeniu - rozdmuchuje ją we wskazanych kierunkach.
dowolna substancja, pył lub ciecz | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Viendoplante
Sprawia, że gałęzie krzewów/drzew bądź pędy trafionej rośliny splatają się na wzór kosza.
rośliny | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe



Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Wto Maj 02, 2023 4:39 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 127
Join date : 27/09/2019

Magia żywiołów Empty
PisanieTemat: Re: Magia żywiołów   Magia żywiołów EmptyPon Maj 01, 2023 11:44 pm




ZAAWANSOWANE









Aeriphasma
Rozgrzewa masy powietrza powodując powstanie efektu lustra - fatamorgany sąsiednich, oddalonych krajobrazów.
tereny zewnętrzne | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Aeroasine
Podbija warstwy powietrza od gruntu w górę, powodując efekt podrzucania i utrzymywania nad ziemią przedmiotów bądź osób.
--- | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Algori Pruine
Pokrywa teren lub przedmiot szronem bądź szadzią w miejscu trafienia.
materializacja | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Aquamisso
Wyczarowuje z różdżki strumień wody pod sporym ciśnieniem, który może odepchnąć przeciwnika.
materializacja | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Arcanainhale
Powoduje wyparowanie cieczy ze wskazanego naczynia. Może w ten sposób roznieść wziewnie eliksir.
dowolna ciecz w zbiorniku max. średnich rozmiarów | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Ardehirundo
Wyczarowuje ognistego, niewielkiego ptaka, która widowiskowo odpala wszelkie świece i lampy w pomieszczeniu.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Ardori Minoris
Wyczarowuje mrowie drobnych ogników-płomieni, którymi może dowolnie manewrować - np. oświetlić lub zaminować przestrzeń, żeby nie można było bezpiecznie przejść itd.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Arido
Odprowadza ciecze z danego obiektu, przedmiotu bądź tkanek organicznych - przyspiesza suszenie np. roślin, odzieży. Nie działa na organizmy żywe bardziej złożone.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów, rośliny, insekty | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Captabatis
Lokalizuje pod ziemią przedmioty, bądź istoty o których pomyśli rzucający.
przedmioty, stworzenia magiczne | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Cementario
Łączy wskazane głazy lub kamienie trwałą zaprawą.
skały i kamienie max. średnich rozmiarów | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Cometarsum
Wystrzeliwuje z różdżki kulę ognia w dowolnym kolorze, która zostawia za sobą smugę równie kolorowego, dość trwałego dymu. Pozwala na rysowanie w powietrzu.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Consertamotus
Pozwala manewrować zagęszczonym powietrzem o objętości metra sześciennego i je formować bądź zmuszać do konkretnych ruchów np. wirowego.
--- | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Eduxero
Pozwala wyłuskać pojedynczy kamień bądź skałę z zaprawy/bariery nie naruszając jej konstrukcji.
skały i kamienie max. średnich rozmiarów | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Flemarsimus
Powoduje zianie ogniem na każdym wydechu przez osobę, na którą rzucono czar.
ludzie i istoty magiczne | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Fluctus
Przyciąga w kierunku rzucającego wodę z najbliższego źródła - odkręca krany, kipi kociołki, wzburza wodę w zbiornikach wodnych.
dowolne źródło wody | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Fossare
Tworzy liniową zapadlinę w formie okopu.
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Fregero
Rozłupuje skałę bądź kamień w miejscu trafienia.
skały i kamienie max. dużych rozmiarów | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Glacius
Schładza trafioną ciecz aż do zamrożenia - powierzchniowo (tafla) lub całkowicie (bryła).
dowolna ciecz w zbiorniku max. średnich rozmiarów | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Habitatio
Wytrąca osady ze wskazanej cieczy, sprawiając, że pływają na powierzchni co ułatwia ich zebranie/usunięcie.
dowolna ciecz w zbiorniku max. średnich rozmiarów | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Huracanum
Wywołuje gwałtowne podmuchy wiatru, mogące utrudniać poruszanie się i widoczność.
tereny zewnętrzne | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Imago Briciole
Wyłapuje z powietrza pyły i drobiny, które formuje w kształty i miraże zgodnie z zamysłem rzucającego czar.
pomieszczenia i tereny zewnętrzne | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Indicibus
Wystrzeliwuje z różdżki podmuch pod ciśnieniem na wzór pocisku. Może zadawać fizyczne obrażenia, ale może zostać wykorzystany również do np. przepchania rur, wypchnięcia czegoś zaklinowanego.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Moenialiquori
Wyłapuje wilgoć z powietrza i pozwala ją skumulować np. skraplając w deszcz.
--- | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Nebulus
Wyczarowuje z różdżki opary mgły, mogące posłużyć za kamuflaż.
materializacja | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Plecteris
Sprawia, że pobliskie gałęzie krzewów/drzew bądź pędy rośliny oplatają się wokół wskazanego przedmiotu bądź osoby.
rośliny | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Prunares
Rozgrzewa trafiony obiekt do wysokich temperatur na wzór żarzącego się węgielka.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Rigando Formis
Pozwala manewrować objętościowo metrem sześciennym wody w powietrzu i go dowolnie formować według zamysłu rzucającego czar.
dowolne źródło wody | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Salvete
Wystrzeliwuje z różdżki kulkę na wzór zimnych ogni, która strzela mniejszymi iskierkami, mogącymi poparzyć bądź też tymczasowo oślepić przeciwnika.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Saporisero
Wprowadza roślinę w stan hibernacji.
rośliny | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Prologowane








Spresscudo
Zagęszcza powietrze tuż przed rzucającym, tworząc tarczę, która zatrzymuje pociski fizyczne.
--- | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Tactusletum
Powoduje zapłon wskazanej rzeczy, jeśli zostanie dotknięta przez każdego, poza rzucającym zaklęcie.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Prologowane








Taedis
Zaklęcie pochodni - podpala wskazany obiekt, który zaczyna płonąć na powierzchni prawdziwym ogniem, ale sam nie ulega degradacji.
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Traheris
Wyciąga roślinę bądź drzewo z ziemi, nie uszkadzając systemu korzeniowego.
rośliny | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe



Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Wto Maj 02, 2023 4:42 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 127
Join date : 27/09/2019

Magia żywiołów Empty
PisanieTemat: Re: Magia żywiołów   Magia żywiołów EmptyWto Maj 02, 2023 4:35 pm




SPECJALISTYCZNE









Altocubilis
Tworzy w ziemi jamę mogącą posłużyć za kryjówkę dla jednej osoby.
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Anhelomonti
Zmienia skład powietrza na niewielkim obszarze - może np. zwiększyć lub zmniejszyć ilość tlenu.
pomieszczenia i tereny zewnętrzne | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Contusio
Powoduje niewielkie trzęsienie ziemi w  miejscu trafienia. Może doprowadzić do przewrócenia się mniej stabilnych przedmiotów i utrudnić osobom poruszanie się w pionie.
dowolne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Exivite Materia
Wypycha istoty, zwierzęta i przedmioty z wody na powierzchnię akwenu.
dowolne źródło wody | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Flammelorum
Wyczarowuje na końcu różdżki ognisty bicz, który nadaje się do odstraszania niektórych stworzeń. Parzy, ale nie podpala.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Fluctusingula
Tworzy na zbiorniku solidną falę i posyła ją we wskazanym kierunku.
dowolny zbiornik wodny | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Frendosphera
Zamyka wskazany obiekt w kuli o zawyżonym ciśnieniu, które powoduje jego zgniatanie.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Glaciofingis
Zamraża trafioną ciecz pozwalając ją formować w dowolne figury według zamysłu rzucającego czar.
dowolna ciecz lub źródło wody max. dużych rozmiarów | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Gracilis
Spycha wodę do wnętrza ziemi - może osuszyć grząski grunt, ale też spowodować usychanie roślinności.
dowolne źródło wody max. dużych rozmiarów | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Huracanum Maxima
Wyczarowuje z różdżki podmuch mogący powalić drzewo bądź mniej stabilną konstrukcję budynku np. drewnianą szopę.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Inclusignis
Tworzy pierścień ognia wokół rzucającego bądź wskazanego obiektu.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Lacera Servabis
Wyczarowuje kulę magicznego, niegasnącego ognia - nadaje się do przechowywania ognistych stworzeń takich jak salamandry czy popiełki. Przedłuża ich żywotność.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Luminacapio
Przejmuje kontrolę nad wskazanym źródłem ognia.
dowolne źródło ognia max. dużych rozmiarów | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Nubes Imbris
Tworzy prąd wodny na danym akwenie w kierunku wskazanym przez rzucającego.
dowolny zbiornik lub ciek wodny | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Perussimus
Wypala tylko wierzchnią warstwę wskazanego obiektu bądź powierzchni np. trawę.
obiekty nieożywione dowolnych rozmiarów | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Pluvia Nivis
Przemienia opady deszczu w opady śniegu.
deszcz | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Procella
Wyczarowuje przesuwającą się ścianę powietrza pod ciśnieniem, które spycha wszystko.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Refrigero
Obniża temperaturę w otoczeniu o jeden stopień na minutę dopóki podtrzymywane jest zaklęcie.
pomieszczenia | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Rotundifoco
Wyczarowuje z różdżki kulę ognia i pozwala nią manewrować w powietrzu.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Ruendo
Wciąga cel pod ziemię na głębokość metra.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów, ludzie i istoty magiczne | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Rupium Orbis
Wyczarowuje okrągły głaz w miejscu trafienia, który następnie toczy się we wskazanym kierunku. Może służyć jako taran.
materializacja | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Scalpere
Lepi z ziemi figurę, rzeźbę bądź inną formę według zamysłu rzucającego czar.
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Stipisarde
Tworzy wysoki słup ognia  w miejscu trafienia.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Tempestati
Wytwarza krótkotrwałą nawałnicę, ograniczającą widoczność i możliwość poruszania się na wskazanym terenie.
tereny zewnętrzne | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Tepefacio
Podwyższa temperaturę w otoczeniu o jeden stopień na minutę dopóki podtrzymywane jest zaklęcie.
pomieszczenia | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Tumulis
Tworzy wypukłości bądź wklęsłości w podłożu do głębokości pół metra według zamysłu rzucającego czar.
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Turbaveris
W miejscu trafienia powietrze zaczyna wirować, w szybkim czasie tworząc niewielkie tornado, zdolne zassać przedmioty bądź skołować przeciwnika.
--- | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Umidicrebro
Zagęszcza wierzchnią warstwę wody umożliwiając chodzenie po niej.
dowolny zbiornik wodny max. dużych rozmiarów | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Umidofasciae
Pozwala formować ciecz w cienką strugę i manewrować nią dookoła jakiegoś obiektu bądź wprowadzić np. pod ziemię tunelem.
dowolna ciecz lub źródło wody | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Vallomoris
Tworzy pionową ścianę z podłoża na które zostało rzucone zaklęcie.
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Vorago
Tworzy wir wodny w miejscu trafienia, zasysający wszystko dookoła.
dowolny zbiornik wodny | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Vulcano
Zaklęcie wulkanu - wyrzuca z pod ziemi wskazany obiekt np. skrzynię.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe

Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 127
Join date : 27/09/2019

Magia żywiołów Empty
PisanieTemat: Re: Magia żywiołów   Magia żywiołów EmptyWto Maj 02, 2023 5:31 pm




MISTRZOWSKIE









Aggero Arsum
Tworzy przed rzucającym linię ognia na wysokość dorosłego człowieka. Bariera powoduje rozległe obrażenia przy próbach jej przekroczenia.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Animaotium
Uspokaja wichry i nawałnice, przywracając bezruch powietrza na wskazanym terenie.
tereny zewnętrzne | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Aquariobicis
Zamyka wybrany obiekt, stworzenie bądź osobę w formie wodnej kuli, mogącej stanowić barierę przed innym żywiołem lub pułapkę uniemożliwiającą oddychanie.
materializacja | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Burrasca
Wyczarowuje z różdżki duże tornado poruszające się w wskazanym kierunku i wciągające obiekty, przedmioty, stworzenia czy osoby znajdujące się na jego drodze.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Caloradius
Wystrzeliwuje z końca różdżki promień mocno rozgrzanej energii na wzór lasera - zdolnej topić przedmioty, przemieniać piasek w szkło itd.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Contusio Maxima
Powoduje solidne trzęsienie ziemi na wybranym obszarze, zdolne przewracać ludzi i naruszać konstrukcje mniejszych budynków.
dowolne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Creatura Harenis
Tworzy metrowego stwora z gliny i kamieni, którego zachowaniem można kierować. Stwór jest zdolny zadawać fizyczne ataki, poruszając się z prędkością i zwinnością przeciętnej osoby.
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Culminaterra
Wyczarowuje z ziemi filar  w miejscu trafienia. Impet z jakim wysuwa się z ziemi sprawia, że może posłużyć za katapultę.
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Duoriges
Dzieli wodę w akwenie na dwie ściany cieczy, pozwalając rozdzielić ją aż do dna.
dowolny zbiornik wodny | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Erudiverimus
Pozwala zmienić formę głazu bądź kamienia według zamysłu rzucającego czar, powodując jej obłupanie do wymaganego kształtu.
skały i kamienie max. dużych rozmiarów | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Evaporatio
Powoduje gwałtowne parowanie wskazanego zbiornika wodnego oraz powstanie gęstej, nisko osadzonej mgły.
dowolny zbiornik wodny | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Excustio
Wystrzeliwuje z różdżki strumień intensywnego ognia, zdolny podpalić wszystko na co natrafi.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Exito Trunceris
Powoduje wzburzenie wody w trafionym zbiorniku wodnym. Tworzą się fale wsteczne mogące zagarnąć coś z brzegu lądu w głąb akwenu.
dowolny zbiornik wodny | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Focoinseco
Wystrzeliwuje z różdżki ognisty dysk mogący na gorąco przecinać np. skały.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Fontipressio
Powoduje wybicie podziemnego źródła w miejscu trafienia na wzór gejzeru.
dowolne naturalne podłoże | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Imbrecrebra
Powoduje przekształcenie chmur w Cumulonimbusy i tym samym opady deszczu na wskazanym terenie.
chmury | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Multierupio
Wystrzeliwuje kulę żaru, która eksploduje po zderzeniu z celem na mnóstw mniejszych płomieni, mogąc tworzyć rozległe pożary.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Peruro Creatura
Wyczarowuje stworzenie z ognia poruszające się zgodnie z zamysłem rzucającego. Osmala zwykłe przedmioty (np. metalowe) i podpala łatwopalne (np. drewno) - wszystkie, których dotknie.
materializacja | ż. ognia
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Tymczasowe








Pressio Cresco
Zwiększa ciśnienie powietrza na danym obszarze powodując m.in. bóle głowy i pisk w uszach.
pomieszczenia lub tereny zewnętrzne | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Pressio Deduco
Zmniejsza ciśnienie powietrza na danym obszarze powodując m.in. senność i rozkojarzenie.
pomieszczenia lub tereny zewnętrzne | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Receptumrecto
Chwilowo odwraca bieg mniejszej rzeki bądź strumienia.
dowolny ciek wodny | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Reticulo
Układa barierę bądź kształt z okolicznych kamieni według zamysłu rzucającego czar.
skały i kamienie max. średnich rozmiarów | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Ruinasolum
W miejscu trafienia pojawia się solidna rozpadlina w ziemi, mogąca dodatkowo zapaść się pod ciężarem osoby bądź przedmiotu.
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Stałe








Rupetholum
Tworzy skalną kopułę w miejscu trafienia, w której można zamknąć przeciwnika bądź wykorzystać ją jako osłonę.
materializacja | ż. ziemi
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Sugerevento
Tworzy kulę o właściwościach próżni, która zasysa przedmioty, stworzenia bądź inne drobne obiekty z otoczenia, np. owady i zamyka je wewnątrz bariery.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne








Thologelus
Obudowuje lodową kopułą wskazany obiekt.
materializacja | ż. wody
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Ciągłe








Veloxcirco
Tworzy okrąg szybko wirującego pierścienia powietrza-tunelu wokół rzucającego, który wciąga drobne przedmioty i obiekty, może być kierowany za pomocą różdżki i tym samym posyłać rozproszone pociski.
materializacja | ż. powietrza
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki  | Incydentalne

Powrót do góry Go down
Sponsored content




Magia żywiołów Empty
PisanieTemat: Re: Magia żywiołów   Magia żywiołów Empty

Powrót do góry Go down
 
Magia żywiołów
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Magia ofensywna
» Czarna magia
» Magia powszechna
» Magia transmutacyjna
» Magia medyczna

Permissions in this forum:Możesz odpowiadać w tematach
Reparo :: Informacja :: Zasady :: Vademecum :: Księga Zaklęć-
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematuSkocz do: