Forum oparte o sagę Harry Potter J. K. Rowling
 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematuShare
 

 Magia defensywna

Go down 
AutorWiadomość
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 127
Join date : 27/09/2019

Magia defensywna Empty
PisanieTemat: Magia defensywna   Magia defensywna EmptySob Lut 10, 2024 7:48 pm




DZIAŁANIE ZAKLĘĆ

















ZASADY OGÓLNE
Zaklęcia defensywne charakteryzują się działaniem mającym na celu unieszkodliwianie bądź odparowywanie innych zaklęć, stąd potocznie nazywa się je ochronnymi.
Do kategorii zaklęć defensywnych należą przeciwstawne sobie zaklęcia maskujące i ujawniające, ich skuteczność zależy od biegłości (specjalizacji) czarodzieja. Im większe doświadczenie, tym słabszy ślad magiczny możliwy do wykrycia przez innych (po użyciu z. maskujących).
Część zaklęć ujawniających i tropiących jest wykorzystywana przez urzędników jako dowody w sprawach sądowych a także do neutralizacji miejsc, w których toczyły się działania magiczne, zwłaszcza szkodliwe i czarnoksięskie.
Do wykrycia większości zastosowanych zaklęć defensywnych służy zaklęcie ujawniające "Revelio".
Podatność na działanie miraży i iluzji jest różna w kręgach czarodziejów, ci parający się oklumencją bądź cierpiący na wampiryzm w mniejszym stopniu ulegają złudnym wrażeniom, zwłaszcza wizualnym.
Zaklęcia czarnomagiczne w agresywniejszy sposób oddziałują na zaklęcia osłon i tarczy niż legalne zaklęcia pojedynkowe.











MARGINES BŁĘDUEFEKT
poziom postaci = poziom zaklęciaosłabione działanie o 50%
poziom postaci < poziom zaklęciazaklęcie chybia lub powoduje rykoszet (rzut kostką lub MG)










CZYNNIKEFEKT
nakładanie się kilku zaklęćpróg każdego kolejnego zaklęcia zwiększa się o:
+3 dla z. podst.
+4 dla z. zaaw.
+5 dla z. spec.
+6 dla z. mistrz.
zaklęcia odbite lub rykoszetskuteczność spada do 50%













TYP ZAKLĘCIANA CO ODDZIAŁUJE
z. ujawniające i tropiąceodkrywają pozostałości magii i obecności, ślady i tropy, a także pozwalają wytropić po pozostałościach magii innych czarodziejów lub ich zidentyfikować
z. neutralizująceblokujące działania zarówno osób jak i przedmiotów czy zaklęć, usuwające skutki niektórych zaklęć i działań magicznych
z. iluzji i mistyfikacjimiraże maskujące rzeczywiste obiekty lub przestrzeń oraz osoby, tworzące fałszywe wrażenia oddziałowujące na różne zmysły
z. tarczy i osłonyzaklęcia ochronne osobiste i obszarowe, odbijające, wchłaniające lub odpychające zaklęcia i osoby







SKUTECZNOŚĆ ZAKLĘĆ
Tabela wskazuje największą (i uśrednioną) skuteczność zaklęcia, która może ulec zmianie pod wpływem różnych czynników.













CZYNNIKEFEKT
znajomość legilimencjiiluzje i miraże rzucane przez czarodzieja są skuteczniejsze o 25%
znajomość oklumencjiiluzje i miraże rejestrowane przez czarodzieja są mniej skuteczne o 25% + możliwy rzut d3 na spostrzegawczość (1-2 orientuje się, 3- ulega iluzji)
z. neutralizujące (brak specjalizacji) skuteczność zaklęć w zależności od typu:
- skutki k. chorobotwórczych i fatalistycznych - ludzie 50%, istoty 25%
- ukrywanie śladów po magii 50%
z. tropiące i ujawniające (brak specjalizacji) - skuteczność mniejsza o 25%
z. czarnomagicznez. tarczy i osłony obniżona skuteczność o:
50% (przeciwnik mający większą ilość pkt stat.)
25% (przeciwnik mający równą lub mniejszą ilość pkt. stat)













SYMBOLZNACZENIE
z. tarczy i osłony
z. ujawniające i tropiące
z. iluzji i mistyfikacji
z. neutralizujące
















POZIOM POSTACIZASIĘGCZAS TRWANIA
Podstawowy✺3 m
✷⍟5 m
✦7 m
✺✷10 min
✦15 min
⍟5 min
Zaawansowany✦12 m
✷⍟8 m
✺6m
✺✷15 min
✦20 min
⍟10 min
Specjalistyczny✦✷15 m
✺10m
⍟12 m
✺20 min
✷25 min
✦30 min
⍟15 min
Mistrzowski✦✷20 m
✺ 17m
⍟15 m
✺⍟30 min
✷1 h
✦2 h
Wirtuozeria✦✷✺30 m
⍟20 m
✺⍟3 h
✷✦6 h















POZIOM ZAKLĘCIATRWAŁOŚĆ
Podstawowy✺1 trafienie
Zaawansowany✺1-2 trafienia (rzut d2)
Specjalistyczny✺2 trafienia
Mistrzowski✺2-3 trafienia (rzut d2)
Wirtuozeria✺3-5 trafień (rzut d3)


Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Sob Lut 17, 2024 4:58 pm, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 127
Join date : 27/09/2019

Magia defensywna Empty
PisanieTemat: Re: Magia defensywna   Magia defensywna EmptyNie Lut 11, 2024 1:47 pm




PODSTAWOWE









Ancora
Pozwala oznaczyć dane miejsce odblaskowym pyłem, widocznym tylko dla rzucającego.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. ujawniające i tropiące
8/12/4+poziom I | Incydentalne








Aparecium
Ujawnia zapiski sporządzone niewidzialnym atramentem.
pergaminy i księgi | z. ujawniające i tropiące
8/12/3+poziom I | Ciągłe








Capulorodis
Animizuje klamki i zamki, które kąsają przy próbach ich otwarcia.
klamki i zamki | z. iluzji i mistyfikacji
10/14/4+poziom I | Ciągłe








Fumedormis
Wyczarowuje z różdżki obłok gazu usypiającego.
materializacja | z. neutralizujące
10/14/- | Incydentalne








Fumos
Wyczarowuje z różdżki chmurę czarnego dymu, który może posłużyć jako kamuflaż.
materializacja | z. iluzji i mistyfikacji
4/8/- | Incydentalne








Holomare Spectis
Pozwala zajrzeć do pudeł i skrzyń bez ich otwierania - na powierzchni pojawia się słaby hologram ukazujący zawartość.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. ujawniające i tropiące
10/14/4+poziom I | Incydentalne








Illegibilus
Tekst staje się nieczytelny dla wszystkich poza rzucającym zaklęcie.
pergaminy i księgi | z. iluzji i mistyfikacji
10/15/5+poziom I | Ciągłe








Invisefarina
Pokrywa obszar lepką, niewidzialną substancją, która utrudnia poruszanie się po danym terenie.
materializacja | z. tarczy i osłony
8/12/4+poziom I | Incydentalne








Itus Falsorum
Sprawia, że przeciwnik słyszy fałszywe odgłosy kroków, pochodzące z kierunku wedle woli rzucającego.
iluzje | z. iluzji i mistyfikacji
6/10/3+poziom I | Ciągłe








Liquido
Sprawia, że trafiony obiekt staje się przezroczysty.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. iluzji i mistyfikacji
10/14/4+poziom I | Ciągłe








Maceriastatus
Wyczarowuje barierę w postaci solidnego muru według zamysłu rzucającego czar.
materializacja | z. tarczy i osłony
10/14/5+poziom I | Ciągłe








Molliare
Powoduje powstanie niewidzialnej, miękkiej powierzchni w miejscu trafienia. Wykorzystywane przy amortyzacji skoków bądź upadków z dużych wysokości, ale również do wyściełania trzonka miotły w formie komfortowego siedziska.
materializacja | z. neutralizujące
6/10/5+poziom I | Ciągłe








Muffliato
Sprawia, że z określonego obszaru bądź pomieszczenia wszyscy naoczni świadkowie słyszą nieokreślone brzęczenie, które uniemożliwia podsłuchiwanie.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. iluzji i mistyfikacji
8/14/4+poziom I | Ciągłe








Protego
Krótkotrwała, magiczna bariera chroniąca rzucającego przed atakiem przeciwnika - zarówno magicznym jak i fizycznym.
materializacja | z. tarczy i osłony
4/8/4+poziom I | Incydentalne








Referoitus
Powoduje, że na wskazanym obszarze słychać echo odgłosów wydawanych przez przeciwnika.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. iluzji i mistyfikacji
6/10/4+poziom I | Prologowane








Riddikulus
Przemienia Bogina w coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający zaklęcie.
boginy | z. neutralizujące
4/8/3+poziom I | Incydentalne








Sigillum Notis
Piętnuje przedmiot znakiem zgodnym z zamysłem rzucającego.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. neutralizujące
8/14/4+poziom I | Stałe








Silentibus
Tłumi wszelkie odgłosy wydawane przez osobę trafioną zaklęciem.
ludzie i istoty magiczne | z. iluzji i mistyfikacji
8/10/4+poziom I | Ciągłe








Skurge
Przegania duchy i poltergeisty a także usuwa pozostawioną przez nie ektoplazmę.
ektoplazma, duchy i poltergeisty | z. neutralizujące
4/8/3+poziom I | Incydentalne








Soltecto
Krótkotrwale chroni przed promieniami słońca i oparzeniami słonecznymi.
ludzie i istoty magiczne | z. tarczy i osłony
10/15/4+poziom I | Ciągłe








Speculares
Tworzy wierną iluzję wskazanego przedmiotu.
iluzje | z. iluzji i mistyfikacji
10/15/5+poziom I | Ciągłe








Totumtecto
Tworzy wokół ciała niewidzialny kombinezon stanowiący ochronę przed drobnymi niedogodnościami takimi jak opady deszczu, pył czy owady.
ludzie i istoty magiczne | z. tarczy i osłony
10/16/5+poziom I | Ciągłe








Vectis
Pozwala bezdotykowo manewrować zapadkami czy pokrętłami.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. neutralizujące
8/14/4+poziom I | Tymczasowe








Velistransitum
Ukrywa wskazane drzwi, okna oraz inne przejścia, zostawiając iluzję jednolitej powierzchni.
iluzje | z. iluzji i mistyfikacji
6/10/4+poziom I | Ciągłe








Viarecessi
Tworzy iluzję fałszywych śladów, które pojawiają się i znikają w losowych miejscach.
iluzje | z. iluzji i mistyfikacji
8/15/5+poziom I | Prologowane



Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Nie Lut 18, 2024 9:29 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 127
Join date : 27/09/2019

Magia defensywna Empty
PisanieTemat: Re: Magia defensywna   Magia defensywna EmptyNie Lut 11, 2024 2:42 pm




ZAAWANSOWANE









Abiterecusto
Niszczy wskazany obiekt na strzępy lub proch, jeśli zostanie dotknięty przez kogoś poza rzucającym zaklęcie.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. neutralizujące
16/22/7+poziom I | Prologowane








Alexilosudum
Tworzy niewidzialną kopułę nad wskazanym miejscem, która chroni przed opadami atmosferycznymi np. deszczem.
tereny zewnętrzne | z. tarczy i osłony
16/24/7+poziom I | Ciągłe








Appare Vestigium
Ujawnia ślady i pozostałości po zaklęciach w postaci kolorowego widma, typowego dla danego typu zaklęć.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. ujawniające i tropiące
18/24/7+poziom I | Incydentalne








Capsula Virgis
Otacza różdżkę ochronną, twardą warstwą, która odpycha fizyczne obiekty i zapobiega uszkodzeniom mechanicznym.
różdżki i kostury | z. tarczy i osłony
15/20/- | Ciągłe








Chororota
Tworzy niewidzialny krąg, po którego przekroczeniu ofiara zostaje natychmiast zmuszona do szaleńczego tańca.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
16/20/8+poziom I | Prologowane








Colligo Materia
Pozwala zebrać ciecz, gaz bądź inną substancję magiczną bez jej dotykania i umieścić ją we wskazanym naczyniu.
substancje i ciecze max. średniej objętości | z. neutralizujące
14/18/7+poziom I | Stałe








Consternare
Rozprasza iluzje i miraże w promieniu kilku metrów.
--- | z. neutralizujące
12/16/6+poziom I | Incydentalne








Contraxeritis
Przyciąga przedmioty zawierające magię do rzucającego.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. ujawniające i tropiące
18/24/7+poziom I | Incydentalne








Decessero
Rzucone na przedmiot uniemożliwia jego dotykanie, odpycha zarówno zaklęcia jak i dłonie.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. neutralizujące
15/18/7+poziom I | Prologowane








Defixeris
Nakłada świetliste zamki bądź obciążniki uniemożliwiające przedmiotowi otwarcie się bądź poruszanie.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. neutralizujące
20/25/8+poziom I | Prologowane








Deletrius
Usuwa widma zaklęć wywołane użyciem Priori Incantatem.
--- | z. ujawniające i tropiące
14/16/6+poziom I | Stałe








Delitesco
Usuwa ze wskazanej powierzchni wszelkie fizyczne ślady po czyjejś obecności.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. neutralizujące
16/18/7+poziom I | Stałe








Ebublio
Umieszcza przedmiot w ochronnej bańce, która jest odporna na działanie żywiołów i słabszych zaklęć.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. tarczy i osłony
14/18/7+poziom I | Ciągłe








Educovenenis
Neutralizuje proste trucizny w składnikach roślinnych.
rośliny | z. neutralizujące
18/22/8+poziom I | Stałe








Expletus Spectula
Tworzy iluzję lustra, które upiększa wygląd stworzenia, które się w nim przegląda. Służy do odstraszania lub odwracania uwagi.
czerwone kapturki i inne stworzenia magiczne | z. iluzji i mistyfikacji
16/22/7+poziom I | Ciągłe








Flectere Motus
Tworzy niewielką barierę wokół rzucającego, która odbija zaklęcia w losowych kierunkach.
materializacja | z. tarczy i osłony
20/24/8+poziom I | Prologowane








Gabalocircus
Tworzy niewidzialny krąg, po którego przekroczeniu ofiara zostaje zawieszona za obie nogi, głową w dół.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
14/17/8+poziom I | Prologowane








Gurgustio
Nakłada iluzję na  pomieszczenie tak, że wszystko wyglada na zniszczone i opuszczone.
pomieszczenia | z. iluzji i mistyfikacji
14/16/7+poziom I | Ciągłe








Hastapello
Służy do zrzucania jeźdźców - zarówno z miotły jak i wszelkich wierzchowców. Uderzenie energii imituje trafienie rycerską kopią.
miotły, wierzchowce, pojazdy mechaniczne | z. neutralizujące
12/16/6+poziom I | Incydentalne








Homonculous
Pozwala na śledzenie ruchu ludzi na magicznych mapach. Działa wyłącznie na jednostki poruszające się po terenie uwzględnionym na pergaminie.
mapy | z. ujawniające i tropiące
-/15/6+poziom I | Incydentalne








Insidis
Tworzy niewidzialny krąg, po którego przekroczeniu przez osobę bądź stworzenie rzucający zaklęcie słyszy gwizd w uszach.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. ujawniające i tropiące
12/15/7+poziom I | Prologowane








Liquidiodorsa
Wskazana powierzchnia zdaje się przyjąć częściowo płynną formę, falując i uginając się pod naciskiem.
dowolne podłoże | z. iluzji i mistyfikacji
12/15/6+poziom I | Ciągłe








Nonaeribus
Blokuje dopływ tlenu z otaczającego powietrza do źródła ognia, tym samym powodując jego wygaszenie.
źródło ognia max. dużych rozmiarów | z. tarczy i osłony
14/17/7+poziom I | Incydentalne








Nonrefero
Całkowicie wycisza odgłosy w danym pomieszczeniu.
--- | z. neutralizujące
12/15/6+poziom I | Ciągłe








Perspicillo
Wyczarowuje przed oczami przezroczystą barierę na wzór okularów, która chroni przed obrażeniami fizycznymi np. odłamkami czy pryskającym eliksirem. Używana również przez graczy Qudditcha zamiast tradycyjnych okularów.
ludzie i istoty magiczne | z. tarczy i osłony
12/15/6+poziom I | Ciągłe








Probatiocibus
Rzucone na posiłek jest w stanie wykryć proste, szkodliwe substancje. Pod wpływem zaklęcia takie jedzenie przybiera czarną barwę.
żywność | z. ujawniające i tropiące
16/20/7+poziom I | Incydentalne








Protego Maxima
Tworzy niewidzialną, magiczną barierę służącą do ochrony większych obiektów. Jest zdolna odbić do kilku zaklęć.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. tarczy i osłony
20/25/8+poziom I | Prologowane








Referto
Sprawia, że w promieniu kilku metrów słychać odgłos wybrany przez rzucającego zaklęcie np. szum wody, śpiew ptaków.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. iluzji i mistyfikacji
14/16/6+poziom I | Ciągłe








Revelio
Ujawnia obiekty i przedmioty ukryte za pomocą magii.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. ujawniające i tropiące
12/15/6+poziom I | Ciągłe








Revelio Caverna
Wskazuje zamaskowane jamy, zapadliny i korytarze pod powierzchnią podłoża.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. ujawniające i tropiące
15/18/7+poziom I | Incydentalne








Silvallum
Tworzy iluzję skraju gęstego, ciemnego lasu na wskazanym obszarze.
iluzje | z. iluzji i mistyfikacji
20/24/8+poziom I | Ciągłe








Surgito
Ściąga słabsze uroki miłosne, przywracając trzeźwość myślenia.
ludzie i istoty magiczne | z. neutralizujące
16/24/7+poziom I | Incydentalne








Turbatelum
Tworzy barierę przeciw fizycznym pociskom - pali je na proch.
materializacja | z. tarczy i osłony
18/22/8+poziom I | Prologowane








Voragovisum
Tworzy realistyczną iluzję urwiska na wskazanym obszarze.
iluzje | z. iluzji i mistyfikacji
16/22/7+poziom I | Ciągłe








Zaklęcie Bąblogłowy
Wytwarza wokół głowy bańkę ze zdatnym do oddychania powietrzem, odporną na działanie żywiołów i słabsze zaklęcia. Można ją uszkodzić fizycznym atakiem.
ludzie i istoty magiczne | z. tarczy i osłony
-/15/6+poziom I | Ciągłe








Zaklęcie Stada Baranów
Sprawia, że na wskazanym obszarze ludzie sprawiają wrażenie otumanionych i poruszają się powolnie, nie reagując na otoczenie. Mogą posłużyć jako żywa bariera przy ucieczce.
ludzie i istoty magiczne | z. iluzji i mistyfikacji
-/22/7+poziom I | Ciągłe


Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Nie Lut 18, 2024 9:45 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 127
Join date : 27/09/2019

Magia defensywna Empty
PisanieTemat: Re: Magia defensywna   Magia defensywna EmptyNie Lut 11, 2024 3:21 pm




SPECJALISTYCZNE









Adspecta Movere
Nakłada iluzję na określony teren, zmieniając w nim ułożenie przedmiotów bądź elementów krajobrazu a tym samym powodując dezorientację w przestrzeni.
iluzje | z. iluzji i mistyfikacji
26/30/12+poziom III | Prologowane








Andronivitis
Tworzy bezpieczny korytarz umożliwiający przeprawienie się przez żywioł np. ogień.
materializacja | z. tarczy i osłony
23/26/10+poziom III | Incydentalne








Ariesobicio
Tworzy energetyczną barierę, która przesuwa się po wskazanej linii i taranuje napotkane przeszkody.
materializacja | z. tarczy i osłony
26/30/12+poziom III | Incydentalne








Armaturis
Wytwarza niewidzialną barierę wokół ciała, która aktywuje się tylko w wypadku fizycznego zagrożenia np. odpycha odłamki po pobliskim wybuchu.
ludzie i istoty magiczne | z. tarczy i osłony
23/27/10+poziom III | Prologowane








Cadocirculum
Tworzy niewidzialny krąg, po którego przekroczeniu ofiara zostaje natychmiast przyciągnięta do podłoża i nie jest w stanie się podnieść.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
20/25/10+poziom III | Prologowane








Caligavisorum
Wyostrza widzenie w ciemności oznaczając istoty żywe delikatną poświatą.
ludzie i istoty magiczne | z. ujawniające i tropiące
24/28/9+poziom III | Ciągłe








Centonote
Osoba, która została trafiona zaklęciem zostawia za sobą trop w postaci połyskujących, energetycznych śladów.
ludzie i istoty magiczne | z. ujawniające i tropiące
26/30/10+poziom III | Prologowane








Clauderevera
Powoduje zniknięcie wskazanego przejścia bądź otworu - ściana bądź inna powierzchnia ulega zasklepieniu.
dowolna powierzchnia max. dużych rozmiarów | z. iluzji i mistyfikacji
24/28/9+poziom III | Incydentalne








Convalescentia
Spowalnia lub hamuje działanie słabszych klątw chorobotwórczych.
ludzie i istoty magiczne | z. neutralizujące
24/27/9+poziom III | Ciągłe








Demittis
Powoduje wydrążenie podłoża pod powierzchnią we wskazanym miejscu, tworząc ukrytą zapadnię aktywowaną pod naciskiem przechodnia bądź innego ciężaru.
dowolne podłoże | z. iluzji i mistyfikacji
23/26/9+poziom III | Prologowane








Dissnedium
Zaklęcie ujawniające ukryte przejścia bądź mechanizmy odpowiedzialne za ich otwieranie.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. ujawniające i tropiące
21/25/9+poziom III| Incydentalne








Evertio Perpetua
Tworzy energetyczną barierę w formie niewidzialnej linii, która nieustannie podcina przeciwnikowi kończyny uniemożliwiając mu podniesienie się z podłoża.
materializacja | z. tarczy i osłony
20/24/10+poziom III | Prologowane








Expecto Patronum
Wyczarowuje mobilną tarczę, pochodzącą z energii szczęśliwego wspomnienia. Dla każdego czarodzieja przyjmuje ona charakterystyczną, zwierzęcą formę bądź rodzaj srebrzystej, mglistej bariery. Patronus wykorzystywany jest do obrony przed dementorami oraz śmierciotulami, ale również może zostać posłańcem symbolicznych, specyficznych wiadomości.
materializacja | z. tarczy i osłony
18/24/- | Tymczasowe








Falsecibis
Wyczarowuje z różdżki kulę energii stanowiącą wabik na czarną magię. Przyciąga zarówno zanimizowane przedmioty jak i stworzenia.
materializacja | z. ujawniające i tropiące
24/28/- | Prologowane








Fortuitaturbis
Tworzy iluzję grupy przechodników o neutralnym, losowym wyglądzie. Wizualizacji towarzyszą odgłosy kroków czy też szmer rozmów.
iluzje | z. iluzji i mistyfikacji
25/28/11+poziom II | Prologowane








Freno
Nakłada magiczną uzdę z wędzidłem pozwalającą okiełznać m.in. kelpie oraz niektóre magiczne konie.
kelpie i magiczne konie | z. neutralizujące
20/25/10+poziom II | Ciągłe








Gamellus Multum
Rzucone na ofiarę sprawia, że przypadkowi ludzie przypominają jej sobowtóra. Iluzja trwa od mrugnięcia do mrugnięcia i pojawia się na losowych osobach.
iluzje | z. iluzji i mistyfikacji
24/27/12+poziom III | Prologowane








Glacialignis
Zamraża płomienie na wskazanym obszarze.
źródło ognia max. dużych rozmiarów | z. neutralizujące
20/24/10+poziom II | Stałe








Homenum Revelio
Ujawnia obecność ludzi w najbliższym otoczeniu. Wykryte osoby mogą w tym czasie odczuć dreszcze przebiegające od głowy do stóp.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. ujawniające i tropiące
22/25/12+poziom III | Incydentalne








Hospitavisero
Pozwala na obserwację oczyma stworzenia, które zostało trafione zaklęciem.
zwierzęta i stworzenia max. dużych rozmiarów | z. ujawniające i tropiące
25/28/11+poziom III | Tymczasowe








Immobulus
Powoduje efekt próżni i unieruchomienie obiektów bądź osób trafionych zaklęciem, które zastygłe w ostatniej pozie bezładnie lewitują w pomieszczeniu.
obiekty nieożywione i stworzenia max. średnich rozmiarów, ludzie i istoty magiczne | z. neutralizujące
18/22/10+poziom III | Ciągłe








Inciderio
Pozwala na stopniowe, warstwowe ściąganie zaklęć z danego przedmiotu.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. neutralizujące
22/25/10+poziom III | Incydentalne








Irrumperis
Wykrywa obecność intruzów w budynku lub na małym obszarze i powiadamia o ich obecności rzucającego zaklęcie.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. ujawniające i tropiące
24/27/12+poziom III | Prologowane








Lactevaporis
Zagęszcza atmosferę na wzór cieczy, która utrudnia widoczność zniekształcając obraz a także poruszanie się, stawiając opór ciałom czy pociskom.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
25/28/12+poziom II | Incydentalne








Meteo Recanto
Rozprasza zjawiska atmosferyczne nad rzucającym zaklęcie np. deszcz.
--- | z. neutralizujące
22/25/11+poziom III | Ciągłe








Obliteration
Pozwala poruszać się bez pozostawiania śladów zarówno obuwia jak i linii papilarnych.
ludzie i istoty magiczne | z. iluzji i mistyfikacji
22/25/11+poziom II | Ciągłe








Oculuspectare
Wyczarowuje specyficzne, obrotowe oko na wskazanym przedmiocie, które przesyła obraz do dominującej gałki ocznej rzucającego zaklęcie. Może służyć do szpiegowania i obserwacji terenu.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. ujawniające i tropiące
30/34/12+poziom III | Ciągłe








Percello
Sprawia, że przedmiot może być dotykany wyłącznie przez właściciela. Nie powołanym osobom wyślizguje się z rąk, powodując nieprzyjemne odczucia - od chłodu, po lekkie wyładowania elektryczne.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. tarczy i osłony
28/32/11+poziom III | Prologowane








Priori Incantatem
Wyczarowuje widmo kilku ostatnich zaklęć rzuconych przez daną różdżkę. Wykorzystywane jako dowód w sprawach.
różdżki | z. ujawniające i tropiące
18/24/- | Incydentalne








Protego Totalum
Tworzy niewidzialną, magiczną barierę, która sprawia, że dany obszar jest trudniejszy do wykrycia. Osłona może stawiać opór zaklęciom przez dłuższy czas.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
18/24/12+poziom III | Prologowane








Purgatorio
Wyczarowuje z różdżki mgiełkę energii, która oczyszcza z pozostałości po zaklęciach i przywraca przedmiot do stanu pierwotnego.
materializacja | z. neutralizujące
20/25/- | Incydentalne








Repello Inimicum
Tworzy niewidzialną barierę działającą odpychająco na przeciwników - fizyczne próby naruszenia osłony skutkują porażeniem i odrzuceniem do tyłu.
materializacja | z. tarczy i osłony
22/25/12+poziom II | Prologowane








Secundum Inimicio
Tworzy iluzję rzucającego, która w miarę wiernie odtwarza jego poczynania lub porusza się zgodnie z zamysłem czarodzieja. Nie jest zdolna do ataków fizycznych i rzucania zaklęć.
iluzje | z. iluzji i mistyfikacji
26/30/12+poziom III | Tymczasowe








Subulacesso
Wystrzeliwuje z różdżki podmuch wiatru wraz z drobnym piaskiem, który jeszcze długo wiruje na wzór burzy piaskowej.
materializacja | z. iluzji i mistyfikacji
18/23/- | Incydentalne








Torporbis
Tworzy niewidzialny krąg, po którego przekroczeniu ofiara zostaje natychmiast sparaliżowana.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
20/25/11+poziom III | Prologowane








Zaklęcie Linii Wieku
Tworzy niewidzialną linię bądź okrąg, które stanowią barierę możliwą do przekroczenia wyłącznie przez osoby w wieku określonym przez rzucającego.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
-/28/12+poziom III | Prologowane








Zaklęcie Lustra Weneckiego
Tworzy lustrzaną barierę, zza której można obserwować przeciwnika, natomiast on widzi wyłącznie swoje odbicie.
materializacja | z. tarczy i osłony
-/25/11+poziom III | Incydentalne








Zaklęcie Piskorza
Sprawia, że trafiona nim osoba jest zdolna uwolnić się z każdego chwytu a ewentualne więzy bezładnie opadają na podłoże.
ludzie i istoty magiczne | z. neutralizujące
-/25/11+poziom III | Incydentalne








Zaklęcie Przypadkowego Przechodnia
Rzucone na kogoś sprawia, że wzrok innych prześlizguje się po jej sylwetce, myśli na jej temat umykają a wzrok płata figle nie pozwalając zapamiętać ubioru czy rysów twarzy. Osoba nie wzbudza zainteresowania ze strony gapiów.
ludzie i istoty magiczne | z. iluzji i mistyfikacji
-/26/10+poziom III | Prologowane


Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Nie Lut 18, 2024 10:39 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Tanesha Hanyasha

Tanesha Hanyasha

Female Skąd : Londyn, Anglia
Liczba postów : 127
Join date : 27/09/2019

Magia defensywna Empty
PisanieTemat: Re: Magia defensywna   Magia defensywna EmptyNie Lut 11, 2024 4:19 pm




MISTRZOWSKIE









Admirationem
Rzucone na wskazany przedmiot powoduje opoźniony, niegroźny wybuch w oparach gęstego dymu, zgodnie z wolą czarodzieja. Zakres czasowy od kilku minut do kilkunastu godzin. Może posłużyć do niszczenia magicznych przedmiotów o słabszej mocy.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. neutralizujące
28/40/14+poziom IV | Prologowane








Agnitio
Pobiera pozostawiony ślad magii, który pomaga przy identyfikacji autora - drobiny energii zaczynają wirować w naczyniu, kiedy znajdą się w jego pobliżu.
obiekty nieożywione max. dużych rozmiarów | z. ujawniające i tropiące
30/38/15+poziom IV | Prologowane








Avenseguim
Rzucone na wyjątkowo osobisty przedmiot np. zegarek, powoduje, że rzecz lewituje podążając za swoim właścicielem. Może zostać wykorzystane do tropienia lub poszukiwań na niewielkim obszarze.
obiekty nieożywione max. niewielkich rozmiarów | z. ujawniające i tropiące
30/38/15+poziom IV | Prologowane








Bariera Teleportacyjna
Uniemożliwia teleportację na wskazanym terenie.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
-/50/15+poziom IV | Stałe








Capiovigori
Tworzy niewidzialną barierę, która zassysa magię z otoczenia i ją neutralizuje. Działa zarówno na przelatujące zaklęcia jak i magiczne przedmioty.
materializacja | z. tarczy i osłony
40/50/15+poziom IV | Prologowane








Cave Inimicum
Wykrywa na wyznaczonym terytorium obecność obcych osób i stworzeń, również takich ukrywających swoją tożsamość lub obecność za pomocą przedmiotów bądź mikstur.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. ujawniające i tropiące
37/42/14+poziom IV | Prologowane








Cericalis
Wykrywa "uśpione" zaklęcia ofensywne i czarnomagiczne w pobliżu rzucającego oznaczając je czerwoną aurą.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. ujawniające i tropiące
35/42/14+poziom IV | Prologowane








Circulodolis
Tworzy okrąg bądź linię, którą można otoczyć wskazany teren a po której przekroczeniu aktywują się zaklęcia rzucone wcześniej na dany obszar. Przydatne przy zakładaniu pułapek.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. neutralizujące
35/40/15+poziom IV | Prologowane








Cosectatiores
Animizuje wybrany obiekt by śledził wskazaną osobę. O ile przedmiot nie posiada elementów pozwalających na pełzanie, bądź poruszanie się na domyślnych kończynach to najczęściej po prostu lewituje lub się turla.
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów | z. ujawniające i tropiące
28/36/13+poziom IV | Prologowane








Dolicharta
Rzucone na pergaminy uniemożliwia zapisanie informacji, o których się nie wiedziało bądź próbowało skądś przepisać. Wykorzystywane do zabezpieczenia arkuszy egzaminacyjnych a także zeznaniowych.
pergaminy | z. ujawniające i tropiące
25/32/13+poziom IV | Stałe








Fianto Duri
Tworzy niewidzialną barierę w formie kopuły wokół wskazanego terenu, zdolną zneutralizować większość zaklęć. Może być nakładana warstwowo oraz przez kilka osób jednocześnie.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
40/55/15+poziom I | Prologowane








Hosticaportis
Uniemożliwia wejście do budynku wszystkim poza domownikami.
budynki i pomieszczenia | z. tarczy i osłony
36/42/15+poziom IV | Prologowane








Lueritis Materi
Rozprasza magię w pomieszczeniu - pochłania zaklęcia, blokuje działanie przedmiotów czy sygili.
pomieszczenia | z. neutralizujące
40/50/15+poziom IV | Prologowane








Repello Muggletum
Sprawia, że dany obiekt lub obszar jest niewidzialny dla mugoli oraz przez nich omijany.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. iluzji i mistyfikacji
35/45/14+poziom IV | Prologowane








Rescinditur Stulti
Rozprasza działanie zaklęć i eliksirów mentalnych oraz przedmiotów o podobnych skutkach.
--- | z. neutralizujące
25/34/13+poziom IV | Incydentalne








Protego Horribilis
Najpotężniejsze zaklęcie ochronne. Tworzy ochronną barierę wokół wskazanego terenu i potrafi zneutralizować większość zaklęć, również czarnomagicznych.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
45/65/15+poziom IV | Prologowane








Salvio Hexia
Tworzy magiczną barierę, uniemożliwiającą wykrycie obecności osób pozostających wewnątrz osłony.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. iluzji i mistyfikacji
25/35/13+poziom IV | Prologowane








Sensus Mentionem
Pozwala sprawdzić, czy dana osoba jest pod wpływem zaklęć. Wszelkie naleciałości magii ujawniają się w postaci srebrnych smug.
ludzie i istoty magiczne | z. ujawniające i tropiące
34/44/14+poziom IV | Incydentalne








Signo Persona
Zostawia namiar na wskazanej osobie, umożliwiając jej lokalizację przez rzucającego.
ludzie i istoty magiczne | z. ujawniające i tropiące
38/45/15+poziom IV | Ciągłe








Specialis Revelio
Umożliwia wykrycie szkodliwych substancji, przedmiotów a także pozostałości po czarnomagicznych klątwach.
obiekty nieożywione i substancje max. niewielkich rozmiarów | z. ujawniające i tropiące
38/45/15+poziom IV | Incydentalne








Tabu-Słowo
Rzucający ustala słowo-klucz, które wypowiedziane przez kogoś, wskazuje jego lokalizację na wzór namiaru.
--- | z. ujawniające i tropiące
45/55/15+poziom IV | Stałe








Thecavadi
Okrywa wskazany przedmiot powłoką energii, uniemożliwiającą mu emitowanie swoich właściwości na zewnątrz.
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | z. neutralizujące
38/45/15+poziom IV | Ciągłe








Tineaclavis
Blokuje zawartość notatników, ksiąg i zwojów przed wszystkimi poza właścicielem.
pergaminy i księgi | z. iluzji i mistyfikacji
25/34/13+poziom IV | Stałe








Verdmillious
Wystrzeliwuje z różdżki zielone iskry, które mogą ujawnić ukryte przedmioty bądź czarną magię w otoczeniu.
materializacja | z. ujawniające i tropiące
25/32/- | Prologowane








Versuracasa
Sprawia, że układ pomieszczeń w budynku ulega zmianie. Nie narusza przy tym fasady ani wyglądu zewnętrznego.
pomieszczenia | z. iluzji i mistyfikacji
36/40/15+poziom IV | Prologowane








Zaklęcie Fideliusa
Powoduje zamknięcie tajemnicy w duszy wskazanego czarodzieja, który staje się Strażnikiem Tajemnicy. Nie jest możliwe uzyskanie informacji z żadnego innego źródła. Po jego śmierci sekret wraca do rzucającego zaklęcie.
ludzie i istoty magiczne | z. neutralizujące
-/60/15+poziom IV | Stałe








Zaklęcie Hibernacji
Osoba trafiona zaklęciem zapada w sen a jej funkcje życiowe zostają zwolnione do minimum. Dla sprawdzającego są niewykrywalne, osoba sprawia wrażenie martwej.
ludzie i istoty magiczne | z. iluzji i mistyfikacji
-/45/15+poziom IV | Prologowane








Zaklęcie Nienanoszalności
Sprawia, że wskazany obszar nie może zostać umieszczony na żadnej mapie.
tereny zewnętrzne lub pomieszczenia | z. tarczy i osłony
-/65/15+poziom IV | Stałe
Powrót do góry Go down
Sponsored content




Magia defensywna Empty
PisanieTemat: Re: Magia defensywna   Magia defensywna Empty

Powrót do góry Go down
 
Magia defensywna
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Magia transmutacyjna
» Magia medyczna
» Magia ofensywna
» Czarna magia
» Magia powszechna

Permissions in this forum:Możesz odpowiadać w tematach
Reparo :: Informacja :: Zasady :: Vademecum :: Księga Zaklęć-
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematuSkocz do: