Tanesha Hanyasha
Skąd : Londyn, Anglia Liczba postów : 127 Join date : 27/09/2019
| Temat: Magia żywiołów Pon Maj 01, 2023 12:31 pm | |
|
ZASADY OGÓLNE |
Zaklęcia z zakresu magii żywiołów opierają się na wykorzystaniu naturalnych (i zastanych) źródeł lub formułach polegających na przywołaniu danego żywiołu. |
Zaklęcia wymagające przekształcenia naturalnych źródeł nie działają w warunkach ich pozbawionych np. magia ziemi w pomieszczeniu ze sztuczną nawierzchnią. |
Trawałość zaklęcia jest zależna od cech danego żywiołu. Najbardziej trwałe i statyczne są zaklęcia z zakresu żywiołu ziemi, długotrwałe i płynne z zakresu żywiołu wody, krótkie i dynamiczne z zakresu żywiołu powietrza oraz krótkotrwałe i degradujące obiekty z zakresu żywiołu ognia. |
Zmiany zachodzące w wyniku wykorzystywania magii żywiołów są trwałe i wymagają wykorzystania innych zaklęć do usunięcia ich skutków a najczęściej kombinacji kilku. Reparo i Finite nie cofa ich skutków. |
Żywioły oddziałują na siebie wzmacniająco lub osłabiająco, zależnie od kombinacji. Zwalczają się: woda → ogień → ziemia (rośliny)/ziemia (skały) → powietrze (wichry) → woda (mgły)/woda (strumień) → ziemia (gleba) Wspomagają się: powietrze → woda (fale)/woda (deszcz, strumień) → ziemia (rośliny); powietrze → ogień
|
MARGINES BŁĘDU | EFEKT |
poziom postaci = poziom zaklęcia | osłabione działanie o 50% |
poziom postaci < poziom zaklęcia | efekt utrzymuje się przez minutę |
|
CZYNNIK | EFEKT |
nakładanie się kilku zaklęć | próg każdego kolejnego zaklęcia zwiększa się o: +3 dla z. podst. +4 dla z. zaaw. +5 dla z. spec. +6 dla z. mistrz. |
kombinacja zaklęć z żywiołem przeciwstawnym | zmniejsza skuteczność zaklęć o 50%
|
kombinacja zaklęć z żywiołem wspomagającym | zwiększa skuteczność zaklęć o 25%
|
TYP ZAKLĘCIA | NA CO ODDZIAŁUJE |
ż. ziemi | oddziałuje na naturalne rodzaje podłoża, skały i kamienie oraz roślinność, kształtując je i/lub przywołując |
ż. wody | oddziałuje na wszelkie zbiorniki, cieki i inne źródła wody/cieczy, oraz/lub przywołuje wodę
|
ż. powietrza | oddziałuje na atmosferę i jej składniki, w tym temperaturę i ciśnienie, oraz/lub przywołuje wiatr i wiry powietrzne |
ż. ognia | oddziałuje na wszelkie źródła ognia i materiały łatwopalne oraz/lub przywołuje płomienie |
SKUTECZNOŚĆ ZAKLĘĆ |
Tabela wskazuje największą (i uśrednioną) skuteczność zaklęcia, która może ulec zmianie pod wpływem różnych czynników. Dotyczy to głównie zaklęć typu ciągłego, które stopniowo wytracają magię podtrzymującą czar. |
CZYNNIK | EFEKT |
odległość od źródła żywiołu | - większa niż 10 m obniża skuteczność zaklęcia o 25% - większa niż 20 m obniża skuteczność zaklęcia o 50% |
oddziaływanie wspomagającego żywiołu w otoczeniu | skuteczność zaklęcia wzrasta o 25% (np. ognia przy wietrznej pogodzie) |
oddziaływanie przeciwstawnego żywiołu w otoczeniu | skuteczność zaklęcia maleje o 25% (np. bariery z ziemi przy rozmokłym terenie) |
SYMBOL | ZNACZENIE |
✺ | ż. ziemi |
✷ | ż. wody |
✦ | ż. powietrza |
⍟ | ż. ognia |
POZIOM POSTACI | ZASIĘG | CZAS TRWANIA |
Podstawowy | ✺✷✦⍟5m | ✺1h ✷5 min ✦3 min ⍟2 min |
Zaawansowany | ✺✷7m ✦⍟10m | ✺2h ✷12 min ✦8 min ⍟5 min |
Specjalistyczny | ✺✷15m ✦⍟20m | ✺5h ✷30 min ✦20 min ⍟15 min |
Mistrzowski | ✺✷20m ✦⍟30m | ✺12h ✷1h ✦40 min ⍟30 min |
Wirtuozeria | ✺✷30m ✦⍟50m | ✺24h ✷3h ✦2h ⍟1h |
|
Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Sob Maj 06, 2023 12:17 pm, w całości zmieniany 9 razy |
|
Tanesha Hanyasha
Skąd : Londyn, Anglia Liczba postów : 127 Join date : 27/09/2019
| Temat: Re: Magia żywiołów Pon Maj 01, 2023 10:06 pm | |
|
Aguamenti |
Wyczarowuje z różdżki mały strumień wody pitnej.
|
materializacja | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Algido Aleis |
Unosi wskazaną ciecz formując ją w niewielkie kule i zamrażając na wzór gradu. Mogą zostać wykorzystane jako pociski... albo kostki do drinków.
|
dowolna ciecz lub źródło wody | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Animatesolio |
Chwilowo ożywia roślinę, pozwalając jej szybciej zmienić położenie w kierunku światła słonecznego.
|
rośliny | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Aqua Eructo |
Tworzy na końcu różdżki wodny bicz, którego strumień można kontrolować.
|
materializacja | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Aspergo |
Zasypuje obiekt warstwą pyłu i piachu.
|
materializacja | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Bullire |
Szybko rozgrzewa wskazaną ciecz aż do temperatury wrzenia.
|
dowolna ciecz w zbiorniku max. średnich rozmiarów | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Camino |
Rozpala solidny ogień na wzór ogniska w miejscu trafienia.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Crustafluxero |
Sprawia, że po wskazanym obiekcie spływa równą taflą woda, którą następnie można zamrozić w postaci przezroczystej skorupy. Jest bardzo śliska.
|
materializacja | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Crystallo |
Wystrzeliwuje z różdżki ostre kryształki lodu, które można posłać w wybranym kierunku.
|
materializacja | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Decoriflamma |
Wyczarowuje dekoracyjne płomienie, które nie trawią przedmiotu a jedynie migają w kolorze wybranym przez rzucającego. Wykorzystywane m.in.do odpalania świeczek urodzinowych.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Effuso Ferventis |
Rozgrzewa wskazany przedmiot lub obiekt do jego temperatury topnienia.
|
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Favillis |
Tworzy żar na końcu różdżki, którym można odpalić świeczkę bądź papierosa.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Flectere |
Uelastycznia pędy i gałęzie pozwalając je ukształtować np. do podpórki bądź bonsai.
|
rośliny | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Floris |
Powoduje rozkwitnięcie rośliny.
|
rośliny | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Fovere |
Wyczarowuje z różdżki strumień ciepłego lub gorącego powietrza, który można wykorzystać np. do wysuszenia odzieży.
|
materializacja | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Fuderis |
Powoduje równomierne rozpryśnięcie cieczy ze wskazanego naczynia na wzór zraszacza.
|
dowolna ciecz w zbiorniku max. średnich rozmiarów | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Glomeris |
Formuje system korzeniowy w zbitą formę, ułatwiającą przesadzenie rośliny.
|
rośliny | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Herbivicus |
Powoduje przyspieszenie rozrostu rośliny.
|
rośliny | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Humolamis |
Powoduje, że ziemia w miejscu trafienia robi się grząska.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Immobile Herbis |
Tymczasowo paraliżuję roślinę.
|
rośliny | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Prologowane |
Incendio |
Bezpiecznie odpala wskazane źródło światła, np. świecę, lampę olejną, kominek.
|
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Inflatogelus |
Wyczarowuje z różdżki podmuch lodowatego powietrza, zdolny zdmuchnąć żar, ogień, itd. lub chwilowo zmrozić przeciwnika.
|
materializacja | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Lacarnum Inflamari |
Wyczarowuje z różdżki niewielki płomień, który może podpalić jakiś łatwopalny przedmiot.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Nidori |
Wyczarowuje z różdżki obłok gorącej pary wodnej.
|
materializacja | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Oppleo |
Wypełnia wskazane zamknięte naczynie lub pojemnik powietrzem.
|
materializacja | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Sarculo |
Wzrusza ziemię przy powierzchni w miejscu trafienia.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Scintillis |
Powierzchnia trafionego obiektu zdaje się płonąć kolorowymi iskrami oraz efektywnie nimi sypie na wzór zimnych ogni.
|
obiekty nieożywione dowolnych rozmiarów | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Separastrato |
Rozdziela warstwy powietrza według zamysłu rzucającego -np. spycha pył/dym do podłoża.
|
--- | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Specusfontis |
Różdżka wskazuje podziemne źródła.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Sufflo |
Wyczarowuje z różdżki podmuch wiatru, którym można przewrócić osobę, wzbić tuman kurzu, bądź przegnać mgłę czy inne drobiny unoszące się w powietrzu.
|
materializacja | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Ventimola |
Pozwala na rozproszenie dowolnej substancji w otoczeniu - rozdmuchuje ją we wskazanych kierunkach.
|
dowolna substancja, pył lub ciecz | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Viendoplante |
Sprawia, że gałęzie krzewów/drzew bądź pędy trafionej rośliny splatają się na wzór kosza.
|
rośliny | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Wto Maj 02, 2023 4:39 pm, w całości zmieniany 1 raz
| | Tanesha Hanyasha
Skąd : Londyn, Anglia Liczba postów : 127 Join date : 27/09/2019
| Temat: Re: Magia żywiołów Pon Maj 01, 2023 11:44 pm | |
|
Aeriphasma |
Rozgrzewa masy powietrza powodując powstanie efektu lustra - fatamorgany sąsiednich, oddalonych krajobrazów.
|
tereny zewnętrzne | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Aeroasine |
Podbija warstwy powietrza od gruntu w górę, powodując efekt podrzucania i utrzymywania nad ziemią przedmiotów bądź osób.
|
--- | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Algori Pruine |
Pokrywa teren lub przedmiot szronem bądź szadzią w miejscu trafienia.
|
materializacja | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Aquamisso |
Wyczarowuje z różdżki strumień wody pod sporym ciśnieniem, który może odepchnąć przeciwnika.
|
materializacja | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Arcanainhale |
Powoduje wyparowanie cieczy ze wskazanego naczynia. Może w ten sposób roznieść wziewnie eliksir.
|
dowolna ciecz w zbiorniku max. średnich rozmiarów | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Ardehirundo |
Wyczarowuje ognistego, niewielkiego ptaka, która widowiskowo odpala wszelkie świece i lampy w pomieszczeniu.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Ardori Minoris |
Wyczarowuje mrowie drobnych ogników-płomieni, którymi może dowolnie manewrować - np. oświetlić lub zaminować przestrzeń, żeby nie można było bezpiecznie przejść itd.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Arido |
Odprowadza ciecze z danego obiektu, przedmiotu bądź tkanek organicznych - przyspiesza suszenie np. roślin, odzieży. Nie działa na organizmy żywe bardziej złożone.
|
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów, rośliny, insekty | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Captabatis |
Lokalizuje pod ziemią przedmioty, bądź istoty o których pomyśli rzucający.
|
przedmioty, stworzenia magiczne | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Cementario |
Łączy wskazane głazy lub kamienie trwałą zaprawą.
|
skały i kamienie max. średnich rozmiarów | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Cometarsum |
Wystrzeliwuje z różdżki kulę ognia w dowolnym kolorze, która zostawia za sobą smugę równie kolorowego, dość trwałego dymu. Pozwala na rysowanie w powietrzu.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Consertamotus |
Pozwala manewrować zagęszczonym powietrzem o objętości metra sześciennego i je formować bądź zmuszać do konkretnych ruchów np. wirowego.
|
--- | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Eduxero |
Pozwala wyłuskać pojedynczy kamień bądź skałę z zaprawy/bariery nie naruszając jej konstrukcji.
|
skały i kamienie max. średnich rozmiarów | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Flemarsimus |
Powoduje zianie ogniem na każdym wydechu przez osobę, na którą rzucono czar.
|
ludzie i istoty magiczne | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Fluctus |
Przyciąga w kierunku rzucającego wodę z najbliższego źródła - odkręca krany, kipi kociołki, wzburza wodę w zbiornikach wodnych.
|
dowolne źródło wody | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Fossare |
Tworzy liniową zapadlinę w formie okopu.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Fregero |
Rozłupuje skałę bądź kamień w miejscu trafienia.
|
skały i kamienie max. dużych rozmiarów | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Glacius |
Schładza trafioną ciecz aż do zamrożenia - powierzchniowo (tafla) lub całkowicie (bryła).
|
dowolna ciecz w zbiorniku max. średnich rozmiarów | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Habitatio |
Wytrąca osady ze wskazanej cieczy, sprawiając, że pływają na powierzchni co ułatwia ich zebranie/usunięcie.
|
dowolna ciecz w zbiorniku max. średnich rozmiarów | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Huracanum |
Wywołuje gwałtowne podmuchy wiatru, mogące utrudniać poruszanie się i widoczność.
|
tereny zewnętrzne | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Imago Briciole |
Wyłapuje z powietrza pyły i drobiny, które formuje w kształty i miraże zgodnie z zamysłem rzucającego czar.
|
pomieszczenia i tereny zewnętrzne | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Indicibus |
Wystrzeliwuje z różdżki podmuch pod ciśnieniem na wzór pocisku. Może zadawać fizyczne obrażenia, ale może zostać wykorzystany również do np. przepchania rur, wypchnięcia czegoś zaklinowanego.
|
materializacja | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Moenialiquori |
Wyłapuje wilgoć z powietrza i pozwala ją skumulować np. skraplając w deszcz.
|
--- | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Nebulus |
Wyczarowuje z różdżki opary mgły, mogące posłużyć za kamuflaż.
|
materializacja | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Plecteris |
Sprawia, że pobliskie gałęzie krzewów/drzew bądź pędy rośliny oplatają się wokół wskazanego przedmiotu bądź osoby.
|
rośliny | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Prunares |
Rozgrzewa trafiony obiekt do wysokich temperatur na wzór żarzącego się węgielka.
|
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Rigando Formis |
Pozwala manewrować objętościowo metrem sześciennym wody w powietrzu i go dowolnie formować według zamysłu rzucającego czar.
|
dowolne źródło wody | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Salvete |
Wystrzeliwuje z różdżki kulkę na wzór zimnych ogni, która strzela mniejszymi iskierkami, mogącymi poparzyć bądź też tymczasowo oślepić przeciwnika.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Saporisero |
Wprowadza roślinę w stan hibernacji.
|
rośliny | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Prologowane |
Spresscudo |
Zagęszcza powietrze tuż przed rzucającym, tworząc tarczę, która zatrzymuje pociski fizyczne.
|
--- | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Tactusletum |
Powoduje zapłon wskazanej rzeczy, jeśli zostanie dotknięta przez każdego, poza rzucającym zaklęcie.
|
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Prologowane |
Taedis |
Zaklęcie pochodni - podpala wskazany obiekt, który zaczyna płonąć na powierzchni prawdziwym ogniem, ale sam nie ulega degradacji.
|
obiekty nieożywione niewielkich rozmiarów | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Traheris |
Wyciąga roślinę bądź drzewo z ziemi, nie uszkadzając systemu korzeniowego.
|
rośliny | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Ostatnio zmieniony przez Tanesha Hanyasha dnia Wto Maj 02, 2023 4:42 pm, w całości zmieniany 1 raz
| | Tanesha Hanyasha
Skąd : Londyn, Anglia Liczba postów : 127 Join date : 27/09/2019
| Temat: Re: Magia żywiołów Wto Maj 02, 2023 4:35 pm | |
|
Altocubilis |
Tworzy w ziemi jamę mogącą posłużyć za kryjówkę dla jednej osoby.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Anhelomonti |
Zmienia skład powietrza na niewielkim obszarze - może np. zwiększyć lub zmniejszyć ilość tlenu.
|
pomieszczenia i tereny zewnętrzne | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Contusio |
Powoduje niewielkie trzęsienie ziemi w miejscu trafienia. Może doprowadzić do przewrócenia się mniej stabilnych przedmiotów i utrudnić osobom poruszanie się w pionie.
|
dowolne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Exivite Materia |
Wypycha istoty, zwierzęta i przedmioty z wody na powierzchnię akwenu.
|
dowolne źródło wody | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Flammelorum |
Wyczarowuje na końcu różdżki ognisty bicz, który nadaje się do odstraszania niektórych stworzeń. Parzy, ale nie podpala.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Fluctusingula |
Tworzy na zbiorniku solidną falę i posyła ją we wskazanym kierunku.
|
dowolny zbiornik wodny | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Frendosphera |
Zamyka wskazany obiekt w kuli o zawyżonym ciśnieniu, które powoduje jego zgniatanie.
|
materializacja | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Glaciofingis |
Zamraża trafioną ciecz pozwalając ją formować w dowolne figury według zamysłu rzucającego czar.
|
dowolna ciecz lub źródło wody max. dużych rozmiarów | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Gracilis |
Spycha wodę do wnętrza ziemi - może osuszyć grząski grunt, ale też spowodować usychanie roślinności.
|
dowolne źródło wody max. dużych rozmiarów | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Huracanum Maxima |
Wyczarowuje z różdżki podmuch mogący powalić drzewo bądź mniej stabilną konstrukcję budynku np. drewnianą szopę.
|
materializacja | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Inclusignis |
Tworzy pierścień ognia wokół rzucającego bądź wskazanego obiektu.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Lacera Servabis |
Wyczarowuje kulę magicznego, niegasnącego ognia - nadaje się do przechowywania ognistych stworzeń takich jak salamandry czy popiełki. Przedłuża ich żywotność.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Luminacapio |
Przejmuje kontrolę nad wskazanym źródłem ognia.
|
dowolne źródło ognia max. dużych rozmiarów | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Nubes Imbris |
Tworzy prąd wodny na danym akwenie w kierunku wskazanym przez rzucającego.
|
dowolny zbiornik lub ciek wodny | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Perussimus |
Wypala tylko wierzchnią warstwę wskazanego obiektu bądź powierzchni np. trawę.
|
obiekty nieożywione dowolnych rozmiarów | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Pluvia Nivis |
Przemienia opady deszczu w opady śniegu.
|
deszcz | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Procella |
Wyczarowuje przesuwającą się ścianę powietrza pod ciśnieniem, które spycha wszystko.
|
materializacja | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Refrigero |
Obniża temperaturę w otoczeniu o jeden stopień na minutę dopóki podtrzymywane jest zaklęcie.
|
pomieszczenia | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Rotundifoco |
Wyczarowuje z różdżki kulę ognia i pozwala nią manewrować w powietrzu.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Ruendo |
Wciąga cel pod ziemię na głębokość metra.
|
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów, ludzie i istoty magiczne | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Rupium Orbis |
Wyczarowuje okrągły głaz w miejscu trafienia, który następnie toczy się we wskazanym kierunku. Może służyć jako taran.
|
materializacja | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Scalpere |
Lepi z ziemi figurę, rzeźbę bądź inną formę według zamysłu rzucającego czar.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Stipisarde |
Tworzy wysoki słup ognia w miejscu trafienia.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Tempestati |
Wytwarza krótkotrwałą nawałnicę, ograniczającą widoczność i możliwość poruszania się na wskazanym terenie.
|
tereny zewnętrzne | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Tepefacio |
Podwyższa temperaturę w otoczeniu o jeden stopień na minutę dopóki podtrzymywane jest zaklęcie.
|
pomieszczenia | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Tumulis |
Tworzy wypukłości bądź wklęsłości w podłożu do głębokości pół metra według zamysłu rzucającego czar.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Turbaveris |
W miejscu trafienia powietrze zaczyna wirować, w szybkim czasie tworząc niewielkie tornado, zdolne zassać przedmioty bądź skołować przeciwnika.
|
--- | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Umidicrebro |
Zagęszcza wierzchnią warstwę wody umożliwiając chodzenie po niej.
|
dowolny zbiornik wodny max. dużych rozmiarów | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Umidofasciae |
Pozwala formować ciecz w cienką strugę i manewrować nią dookoła jakiegoś obiektu bądź wprowadzić np. pod ziemię tunelem.
|
dowolna ciecz lub źródło wody | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Vallomoris |
Tworzy pionową ścianę z podłoża na które zostało rzucone zaklęcie.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Vorago |
Tworzy wir wodny w miejscu trafienia, zasysający wszystko dookoła.
|
dowolny zbiornik wodny | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Vulcano |
Zaklęcie wulkanu - wyrzuca z pod ziemi wskazany obiekt np. skrzynię.
|
obiekty nieożywione max. średnich rozmiarów | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
| | Tanesha Hanyasha
Skąd : Londyn, Anglia Liczba postów : 127 Join date : 27/09/2019
| Temat: Re: Magia żywiołów Wto Maj 02, 2023 5:31 pm | |
|
Aggero Arsum |
Tworzy przed rzucającym linię ognia na wysokość dorosłego człowieka. Bariera powoduje rozległe obrażenia przy próbach jej przekroczenia.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Animaotium |
Uspokaja wichry i nawałnice, przywracając bezruch powietrza na wskazanym terenie.
|
tereny zewnętrzne | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Aquariobicis |
Zamyka wybrany obiekt, stworzenie bądź osobę w formie wodnej kuli, mogącej stanowić barierę przed innym żywiołem lub pułapkę uniemożliwiającą oddychanie.
|
materializacja | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Burrasca |
Wyczarowuje z różdżki duże tornado poruszające się w wskazanym kierunku i wciągające obiekty, przedmioty, stworzenia czy osoby znajdujące się na jego drodze.
|
materializacja | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Caloradius |
Wystrzeliwuje z końca różdżki promień mocno rozgrzanej energii na wzór lasera - zdolnej topić przedmioty, przemieniać piasek w szkło itd.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Contusio Maxima |
Powoduje solidne trzęsienie ziemi na wybranym obszarze, zdolne przewracać ludzi i naruszać konstrukcje mniejszych budynków.
|
dowolne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Creatura Harenis |
Tworzy metrowego stwora z gliny i kamieni, którego zachowaniem można kierować. Stwór jest zdolny zadawać fizyczne ataki, poruszając się z prędkością i zwinnością przeciętnej osoby.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Culminaterra |
Wyczarowuje z ziemi filar w miejscu trafienia. Impet z jakim wysuwa się z ziemi sprawia, że może posłużyć za katapultę.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Duoriges |
Dzieli wodę w akwenie na dwie ściany cieczy, pozwalając rozdzielić ją aż do dna.
|
dowolny zbiornik wodny | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Erudiverimus |
Pozwala zmienić formę głazu bądź kamienia według zamysłu rzucającego czar, powodując jej obłupanie do wymaganego kształtu.
|
skały i kamienie max. dużych rozmiarów | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Evaporatio |
Powoduje gwałtowne parowanie wskazanego zbiornika wodnego oraz powstanie gęstej, nisko osadzonej mgły.
|
dowolny zbiornik wodny | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Excustio |
Wystrzeliwuje z różdżki strumień intensywnego ognia, zdolny podpalić wszystko na co natrafi.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Exito Trunceris |
Powoduje wzburzenie wody w trafionym zbiorniku wodnym. Tworzą się fale wsteczne mogące zagarnąć coś z brzegu lądu w głąb akwenu.
|
dowolny zbiornik wodny | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Focoinseco |
Wystrzeliwuje z różdżki ognisty dysk mogący na gorąco przecinać np. skały.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Fontipressio |
Powoduje wybicie podziemnego źródła w miejscu trafienia na wzór gejzeru.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Imbrecrebra |
Powoduje przekształcenie chmur w Cumulonimbusy i tym samym opady deszczu na wskazanym terenie.
|
chmury | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Multierupio |
Wystrzeliwuje kulę żaru, która eksploduje po zderzeniu z celem na mnóstw mniejszych płomieni, mogąc tworzyć rozległe pożary.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Peruro Creatura |
Wyczarowuje stworzenie z ognia poruszające się zgodnie z zamysłem rzucającego. Osmala zwykłe przedmioty (np. metalowe) i podpala łatwopalne (np. drewno) - wszystkie, których dotknie.
|
materializacja | ż. ognia |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Tymczasowe |
Pressio Cresco |
Zwiększa ciśnienie powietrza na danym obszarze powodując m.in. bóle głowy i pisk w uszach.
|
pomieszczenia lub tereny zewnętrzne | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Pressio Deduco |
Zmniejsza ciśnienie powietrza na danym obszarze powodując m.in. senność i rozkojarzenie.
|
pomieszczenia lub tereny zewnętrzne | ż. powietrza |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Receptumrecto |
Chwilowo odwraca bieg mniejszej rzeki bądź strumienia.
|
dowolny ciek wodny | ż. wody |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Incydentalne |
Reticulo |
Układa barierę bądź kształt z okolicznych kamieni według zamysłu rzucającego czar.
|
skały i kamienie max. średnich rozmiarów | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Ruinasolum |
W miejscu trafienia pojawia się solidna rozpadlina w ziemi, mogąca dodatkowo zapaść się pod ciężarem osoby bądź przedmiotu.
|
dowolne naturalne podłoże | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Stałe |
Rupetholum |
Tworzy skalną kopułę w miejscu trafienia, w której można zamknąć przeciwnika bądź wykorzystać ją jako osłonę.
|
materializacja | ż. ziemi |
werbalne/niewerbalne/bezróżdżki | Ciągłe |
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|